Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
Den ska väl kunna funka.

Jag har en från Pingens och den funkar hyfsat. Den tar ordentligt med luft så kompressorn får jobba. Köpte därför en Rupes LHR75E mini. En liten elektrisk polermaskin.
Användarvisningsbild
av milktrucker
elektrisk alla gånger, tryckluft låter alldeles för mycket
av nystrom
Lutar nog mot en tryckluftsdriven i alla fall för de är mer i min pris klass.
Jag har tänkt att använda den till insidan av dörrarna och kanske nån fälg så jag vill gärna inte lägga så mycket pengar på den....
Användarvisningsbild
av joel80
Fick reklam från Volvo idag... dom säljer dubbelroterande för 375kr om man har volvokortet. (995kr normalpris)

Jag blev lite sugen..
Användarvisningsbild
av xerent
joel80 skrev:Fick reklam från Volvo idag... dom säljer dubbelroterande för 375kr om man har volvokortet. (995kr normalpris)

Jag blev lite sugen..
Det är samma modell som Biltema säljer. http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Elverk ... mm-170882/
Billigare dessutom!

Du får låna min om du vill annars, nästa gång jag kör förbi Gävle kan jag dumpa den på dig ! :mrgreen:
Användarvisningsbild
av joel80
Ah.. Jävla sätt o kränga iväg den där för 990kr som normalpris! :)
Tack för erbjudandet, men min planering för när jag kan ha tid att polera är väldigt flytande.. tydligen får man ta de små tidsfönster som blir ibland om man har tur.. 2st barn varav den ena bara 4 månader håller en sysselsatt.
Användarvisningsbild
av xerent
joel80 skrev:Ah.. Jävla sätt o kränga iväg den där för 990kr som normalpris! :)
Tack för erbjudandet, men min planering för när jag kan ha tid att polera är väldigt flytande.. tydligen får man ta de små tidsfönster som blir ibland om man har tur.. 2st barn varav den ena bara 4 månader håller en sysselsatt. Bild
I know the feeling, två barn här med varav den ena 7 månader :lol: Är ett år sen jag polerade bilen nu, men om man tvättar och vaxar så håller det sig väl efteråt. Jag gillar faktiskt polermaskinen, för den är oscillerande och rätt så svag, nästan omöjligt att göra misstag med den, även om det tar lite längre tid.
Användarvisningsbild
av joel80
Jo.. just nu ska jag väl inte behöva polera heller då jag för ca 6 månader sen lämnade in för ditec lackbehandling.. men du vet hur man är.. "den där kan vara bra att ha nån gång.
bäst jag slår till". :)
av nystrom
Jag har precis polerat min bil med en liknande från clas Ohlsson och jag är riktigt nöjd med resultatet.
Men man skulle behöva en lite smidigare maskin till insida av dörrar + några andra ställen....

Har sett varianter när man placear celler oc[…]

Trasig Renault Scenic

Ventiltätningar och ventiler på plats. […]

Hejsan. Jag har nog samma problem. Får sign[…]

Hej! Kul att det gick bra. Hur var det med kabla[…]