Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

morberg skrev:
JonnyRocker skrev:Finns det någon med en XC60 MY15 som INTE har Sensus Navigation utan istället har "Internetkarta" eller en app som heter HERE eller liknande?
Hämtade ut min XC60 MY15 utan Sensus Navigation igår. Har tyvärr varken internetkarta eller "HERE"-app, även om det verkar som om det ska finnas när man läser manualen. Har kopplat upp bilen mot Internet först via telefon enligt instruktioner i manualen och trycker sedan på "NAV"-knappen, men det funkar ändå inte.
Samma här, jag har VOC i min och har stoppat i ett SIM kort. Den ansluter mot internet och TuneIN, storytel osv funkar. Har inte lyckats ladda hem något mer samt att min navknapp ger samma svar.
mange69 skrev:Finns det ingen möjlighet att koppla upp bilen mot hemmets Wi-fi då bilen är i garaget? Hade varit smidigt att exvis kunna uppdatera Sensus Nav på det sättet.
Du kan koppla upp bilen mot ett wi-fi det stämmer men enligt handlaren laddas kartuppdateringar ned från min Volvo-sidan på en dator till ett usb-minne som sätts i bilen numera
philipsguy skrev:
mange69 skrev:Finns det ingen möjlighet att koppla upp bilen mot hemmets Wi-fi då bilen är i garaget? Hade varit smidigt att exvis kunna uppdatera Sensus Nav på det sättet.
Du kan koppla upp bilen mot ett wi-fi det stämmer men enligt handlaren laddas kartuppdateringar ned från min Volvo-sidan på en dator till ett usb-minne som sätts i bilen numera
18 GB med den hastigheten räcker med en vecka kanske :???:
I morgon ska bilen in för diverse åtgärder, bland annat Sensus-uppgraderingen. ÅF har fortfarande inte kunnat svara på om eller hur mycket det kommer att kosta.

Ni som har fått uppgraderingen; fick ni betala, och i så fall hur mycket?
PaNi skrev:I morgon ska bilen in för diverse åtgärder, bland annat Sensus-uppgraderingen. ÅF har fortfarande inte kunnat svara på om eller hur mycket det kommer att kosta.

Ni som har fått uppgraderingen; fick ni betala, och i så fall hur mycket?
Om bilen ska in på andra åtgärder, tycker inte jag att du ska behöva betala något.
Skillnad om man bara bokar tid till uppgraderingen, då kanske verkstaden vill ha någor för arbetet.
Jag har bokat tid nästa vecka och det kommer att kosta 600kr att uppgradera till senaste Sensus Connect (MY15). Denna och liknande uppgraderingar ingår inte i ordinarie service (Service 2.0) utan den ligger utanför och därför så kostar den. Hade även chansen att aktivera navigation för runt 6000kr men min servicetekniker avrådde mig från det då de haft flertalet kunder som haft problem med navigationen (kom inte ihåg vilka problem han nämnde). När bilen ändå ska uppgraderas så kommer de även att byta en nippel till kylsystemet som det finns en serviceåtgärd, kampanj, för - detta kostar dock såklart ingenting.
SWEiNSANE skrev:När bilen ändå ska uppgraderas så kommer de även att byta en nippel till kylsystemet som det finns en serviceåtgärd, kampanj, för - detta kostar dock såklart ingenting.
För mig var det tvärt om. Nippeln i kylsystemet var anledningen att jag bokade tiden, när bilen ändå är inlagd ber jag dem uppgradera till senaste Sensus också. Återkommer när jag hämtat ut bilen med eventuell kostnad för Sensus-jobbet.
av PFA
I samband med en annan mjukvaruuppgradering som min bil blev inkallad till så uppgraderade de även Sensus i min bil (XC60 MY14) nu i veckan. Jag frågade på plats och först visste de inte om det fanns någon uppgradering, men när jag fick den tillbaka så hade de fixat det. Tog en timme extra ungefär. Till ingen kostnad. Jag har dock inte märkt någon skillnad i menysystemet hittills utan det är nog först när man kopplar upp sig som de nya apparna syns, kanske man skulle sätta i ett SIM-kort. Är det värt det?

Sedan ska det tydligen gå att ladda ner färska kartor helt gratis från http://www.here.com till Sensus Navigation. Någon dom gjort det? Funkar det bra?
PFA skrev:...

Sedan ska det tydligen gå att ladda ner färska kartor helt gratis från http://www.here.com till Sensus Navigation. Någon dom gjort det? Funkar det bra?
Följ länken och se hur du laddar ner kartor gratis. Gäller inte för RTI.
http://support.volvocars.com/se/Pages/a ... 516832a2ec

Ska in med min XC60 MY14 imorgon och har bett om en uppdatering. Får se om de hittar igen någon. På tfn kände de inte till det. De sa att de var tvungna att simulera ett fel på mitt system för att få upp ev uppdateringar.

Långt mellan byten är en större ri[…]

Bakre ljuddämpare hål

Jag inte sett sådana hål på n&ar[…]

B230F går fett

Okej, då får jag kolla närmare p&[…]

Har sedan flera år haft keramiska bromsbel&a[…]