Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Ja du :D

Ärligt talat går jag i byta bil-tankar, mest pga. motorhaveririsken med 2.4D och D5 AC-pumpen, som diskuteras flitigt på V70 II forumet. Inget är bestämt, men en XC70 II 3.2 2008 eller 2009 lockar just nu... känns väl egentligen fel att byta precis när man har fått bilen som man vill ha den, men men...

Det hindrade mig dock inte från att boka tid för toning av bakrutedörrsfönstren, så jag får fem tonade rutor istället för tre.
Ja det såg jag något om. Det lät verkligen inte spännande alls så jag förstår din oro.
Och sedan är det ju alltid kul att byta bil förstås! ;)
xerent skrev:Tvätt och lite städ. Inser att jag behöver behandla lädret igen och gå över inredningen med detailer. Samt ta mig till en buckelmästare som kan peta ut bucklan bakom framhjulet.

Bild
Bild
Stiligt!
Vad brukar du behandla lädret med?
Nu ska ni få höra. Andra dagen med Toyota Yaris lånebil :roll:

BBV ville ha tillbaka bilen pga de tyckte det var för mycket små bubblor under solfilmen, så de ville fixa och göra rätt. All heder åt BBV där. Så igår lämnade jag in bilen hos dem. På eftermiddagen ringer dom och säger att de hittade felet - nämligen att fönsterlisterna (närmast rutan) är fulla med MOSSA (!!?). De skrapar bort så mycket de kan och fixar solfilmen. De hade aldrig sett mossa på en list på en sådan ny bil förut. Jag antar att det här är det närmaste jag kommer att vinna på triss

Skulle hämta ut bilen imorse och då får jag höra att bilen startar inte :shock: Batteriet var nere under 8 volt, deras förklaring är att de har haft belysningen på så länge att batteriet har dött. Nu håller dom på och laddar upp batteriet igen och hoppas att bilen går igång i eftermiddag 8)

Jag har ju en CTEK underhållsladdare men jag brukar aldrig köra med den regelbundet på sommaren utan bara på vintern när dieselvärmaren går. Kanske åker på att byta batteri, de håller väl inte längre än 4 år nuförtiden (det var bättre förr)?

Edit: Bilen lever igen enligt uppgift!
Hahahaha den var ny ja! :D Skönt att företaget är såpass måna om sina kunder att de tar på sig allt det där.
Mitt batteri höll i 11k mil och drygt 6 år. Samtidigt insåg jag att mina korta körsträckor med största sannolikhet försämrat prestandan ordentligt.

Min PST tyckte att jag skulle vara väldigt nöjd att batteriet höll i 6 år, jag tycker det är "ok" men inte mer än så, förväntade mig absolut mera av det. Men visst, utslaget blir det drygt 200kr/år och det kan jag leva med.
Hur går det med bakluckelist-tankarna? Jag har precis som du Ocean Race dimljusram och kromade rutlister så jag köpte mig en MY14-list och monterade på bakluckan. Bara att skära bort de 3 clipsen och sedan montera med den dubbelhäftande tejpen. Så här blev det på min (visserligen svart bil, men tror det skulle bli riktigt snyggt på din också).
Bild
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Jag plockade bort plastskydden för trösk[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Funderar lite på risker med att åka r[…]

Har tyvärr ingen multimeter.

Fel centerhögtalare?