- tis 12 aug 2014, 16:14
Swedbank: Skiftet mellan inbyggd och separat laddningsregulator var i början på åttiotalet, så du har utan tvekan en modern generator.
Moderator: Moderatorer
jesper13 skrev:kan vara jordfel i instrumenthusetahaa okej.. Jag känner mig skeptiskt till det. För alla gånger det har krånglat med laddningen, att han laddat för lite har de blivit såhär.. Och när jag fått igång laddningen, har instrumetet funkat igen...
Rådlös skrev:Swedbank: Skiftet mellan inbyggd och separat laddningsregulator var i början på åttiotalet, så du har utan tvekan en modern generator.jaha okej. Tack. Vad tror du om bilteamas regluator?
swedbank skrev:Inte jordfel, men glapp. Det är ett vanligt fel på 940. Stämmer också med att bara SRS-lampan och bältesvarnaren lyser när du slår på tändningen. Det är nämligen så att om inte laddningslampan kan lysa, så kan inte heller generatorn ladda.jesper13 skrev:kan vara jordfel i instrumenthusetahaa okej.. Jag känner mig skeptiskt till det. För alla gånger det har krånglat med laddningen, att han laddat för lite har de blivit såhär.. Och när jag fått igång laddningen, har instrumetet funkat igen...
NilsO skrev:Okej. Är de bara byta instrumenthuset då eller går de laga?swedbank skrev:Inte jordfel, men glapp. Det är ett vanligt fel på 940. Stämmer också med att bara SRS-lampan och bältesvarnaren lyser när du slår på tändningen.jesper13 skrev:kan vara jordfel i instrumenthusetahaa okej.. Jag känner mig skeptiskt till det. För alla gånger det har krånglat med laddningen, att han laddat för lite har de blivit såhär.. Och när jag fått igång laddningen, har instrumetet funkat igen...
NilsO skrev:Det går att laga, kräver att man kan leta sig fram till felet med en kretsprovare och sedan att man kan löda ihop det. Lite svårt att beskriva mer detaljerat än så.aha okej. provade att knacka . hände inget....
Du kan prova att "felsöka" genom att knacka lite på instrumenthuset när du slagit på tändningen och bara SRS-lampan lyser. Vaknar det till liv då är det ju rätt uppenbart att felet ligger där. (Det skulle också kunna vara glapp någonstans mellan generatorn och instrumenthuset, men det är nog mer ovanligt.)
Finns ju inget att spola på en manuell l&ari[…]