Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av megalooser
Så jag bytte från en 2011 XC70 till en MY 2015 XC70. Båda med Premium sound. Någon mera som har gjort den resan?
2011 var en bra anläggning - starkt ljud och inget knaster...... 2015 så är ljudet inte alls lika starkt och om man skruvar upp volymen till mer än 75% så rasslar det i högtalarna som om de vore spruckna... Jag är inte alls nöjd med ljudet. Normalt så tycker man ju att det ska gå framåt mellan årgångarna men här har det tagit ett definitivt steg bakåt. Nu vet jag inte vad jag ska göra... måste man lämna in den på någon icke volvo sound verkstad för installation av riktig anläggning? Verkar inte riktigt när jag betalat för PREMEIUM sound...
Användarvisningsbild
av Perra83
Låt högtalarna bli inspelade. Låter det skit då meddelar du återförsäljaren att ljudet är skit. Ge dig inte förrän det låter minst lika bra som det gamla!
Ja blir så trött på att Volvo aldrig kan få ordning på PS.
av oldtimersmc
Med det "Nicket" så är det kört redan innan, spelar ingen roll hur man agerar så loosar man om man är en "megalooser"

Sorry kunde inte låta bli att raljera lite.

Men är du inte nöjd reklamera! klart som fan att har du betalat för bra grejer så skall det låta bra.
( om du lite är en "mega kverulant! :wink: )
av Droopy
megalooser skrev:Så jag bytte från en 2011 XC70 till en MY 2015 XC70. Båda med Premium sound. Någon mera som har gjort den resan?
2011 var en bra anläggning - starkt ljud och inget knaster...... 2015 så är ljudet inte alls lika starkt och om man skruvar upp volymen till mer än 75% så rasslar det i högtalarna som om de vore spruckna... Jag är inte alls nöjd med ljudet. Normalt så tycker man ju att det ska gå framåt mellan årgångarna men här har det tagit ett definitivt steg bakåt. Nu vet jag inte vad jag ska göra... måste man lämna in den på någon icke volvo sound verkstad för installation av riktig anläggning? Verkar inte riktigt när jag betalat för PREMEIUM sound...
Du hade förmodligen dynaudio i din -11a och det ljudet lär du inte få igen idag. Jag har sjölv en V70 -12 med PS harman group bla bla bla audessye processat ljud som låter blaj, och glöm det där med inspelning. Låter det skit idag kommer det ochså att låta skit om ett halvår, möjligen att du tycker det låter hyffsat pga att dina öron vänt sig vid det dårliga ljudet.

Du kan ju såklart ha något fel på ljudet men jag tvivlar, det är fortfarande ett processat ljud i PSpå MY15, dom inte audessye, men det spelar ingen roll, processat ljud blir aldrig bra.
av Friktionsfaktorn
V70 D4 AWD MY15

Sensus Connect High Performance, 7"

"Ett in i helvetes bra ljud"
av megalooser
JE Jr skrev:Står det Premiun Sound eller Harman Kardon på plaketten i bilen?
Det står Harman Kardon.
Nä, det blir nog felanmälan.. trasig leksak..
av megalooser
themack skrev:Har HK utan sub och är mycket nöjdBild
Du kanske bara lyssnar på svensktoppen på 25% volym och inte är en headbanger som jag.. :)
Volvo car UX

Jag fick den under servicen i går.

Tack för input Lennart. Glömde tyvä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Vad är det för motor, eller missar jag d[…]

Elpriset

5300:- för 2150kWh under januari, områd[…]