...

Moderator: Moderatorer

En annan sak som jag irriterar mig som fan på är alla dessa lastbilsförare som kommer dånande i full fart på en smal landsväg utan mittlinje och som inte ens gör en ansats till att sakta ned inför mötet. Jag får lägga min bil halvvägs ned i diket för att överleva ett sånt möte.
llesrof skrev:En annan sak som jag irriterar mig som fan på är alla dessa lastbilsförare som kommer dånande i full fart på en smal landsväg utan mittlinje och som inte ens gör en ansats till att sakta ned inför mötet. Jag får lägga min bil halvvägs ned i diket för att överleva ett sånt möte.
Du har ju lättare att väja utanför vägen än vad lastbilen har, störst går först gäller alltid ;) Undantaget är lokalbussar i linjetrafik ;)
tottish85 skrev:
llesrof skrev:En annan sak som jag irriterar mig som fan på är alla dessa lastbilsförare som kommer dånande i full fart på en smal landsväg utan mittlinje och som inte ens gör en ansats till att sakta ned inför mötet. Jag får lägga min bil halvvägs ned i diket för att överleva ett sånt möte.
Du har ju lättare att väja utanför vägen än vad lastbilen har, störst går först gäller alltid ;) Undantaget är lokalbussar i linjetrafik ;)
Självklart, men nu handlade det inte om att väja. Det handlade om att sakta in. Jag tror faktiskt inte att en ung snorvalp till lastbilsförare har den kollen på sitt ekipage att han i den hastigheten kan avgöra huruvida det kommer att vara två decimeter tillgodo eller om han kommer att dra med sig mötande i fördärvet. Man får väl hoppas att de hinner lägga ekipaget i diket om de märker att det är för trångt. Det är ju rätt ofta jag sett lastbilar i diket på små vägar. Jag kan tycka att det vore rätt smakfullt av dem att sakta in lite och ta det säkra före det osäkra. De klarar sig nog men den som sitter i en personbil som en lastbil offset-frontar i 70 knyck dör förmodligen.
av BennyL
Räknas parkeringar till trafiken?
Blir hur som helst irriterad på detta:

På gatan där jag bor (som Lena PH sjunger...) har vi gatuparkering på båda sidorna av gatan med bilarna på längden.
Detta gör ju att det inte är några rutor utan bara en låååång P-ficka.
Om man då skall parkera där och ställer sig i början av den fickan, varför ställer man sig då inte I BÖRJAN utan typ två meter från där fickan börjar...
Vem skall parkera bakom i 2-metersluckan? Inte ens en IQ går in där.

Jag konfronterade en äldre herre som just parkerat så och frågade hur han hade tänkt... men det hade han inte utan svarade med "Oj då..." Han flyttade sedan fint på bilen.
Jag sa att vi har inte så mycket parkeringsplatser så om vi gör så och sedan lämnar en halv lucka lite här och där så tappar vi kanske 3-4 platser på gatan.
I går (jo, det är varje dag...) kommer en lika dan, som svänger in med sin X3:a och parkerar. Framför står en annan bil och till den lämnar hon typ 2 meter och bakom typ 2 till... Whoops, en plats helt borta.
Straxt efter åker bilen framför och då kommer en anna bil och ställer sig framför X3:an... fast typ 2 meter framför :evil:
Användarvisningsbild
av joel80
Jag är glad att jag numera har egen uppfart samt garage... ;) När jag bodde i Årsta fick jag ibland spel på just det du skriver. :)
Ja det är ytterst vanligt här i Bromma där jag bor också. I våras fick jag bassning av en kille som såg på när jag parkerade, han tyckte jag kunde rulla fram lite och förklarade situationen och sagt och gjort. Jag skulle förvisso bara slänga ur lite saker ur bilen för att sedan parkera i garaget men jag förstod definitivt vad han menar.
Här i området som fortfarande är under uppbyggnad har de räknat med 1 plats per lägenhet vilket är sjukt underdimensionerat och då uppstår irritation förstås.
Användarvisningsbild
av erikn
Vad jag har hört (ej kontrollerat) så räknade de med att det skulle flytta in äldre utan bil i Hammarby sjöstad. Därför räknade man med 1 parkeringsplats per 4 lägenheter, ingen skola, inga idrottshallar. Blev nästan tvärtom. Massor av barnfamiljer med massor av bilar, samt rätt mycket kontorsfastigheter. Lätt kaosartat, vägrar åka dit (vårt huvudkontor ligger där) om jag inte åker hoj. Håller mig mest i Nykvarn, lager och fabrik.
Användarvisningsbild
av sthlm
Idag finns det inte ens parkering på vårdcentralerna eller vårdhemmen vilket jag fått erfara senaste veckorna.
Du skall vara jävligt frisk för att vara sjuk och som anhörig så skall du vara kärnfrisk utan svårighet att gå längre sträckor.
Lika bra att förbjuda bilar helt och göra cykelbanor av vägarna.

Det nya trevliga Sverige visar sitt sanna ansikte
https://www.aftonbladet.se/nyheter/article19371189.ab
erikn skrev:Vad jag har hört (ej kontrollerat) så räknade de med att det skulle flytta in äldre utan bil i Hammarby sjöstad. Därför räknade man med 1 parkeringsplats per 4 lägenheter.
Om antalet är 1 plats per 4 låter jag vara osagt men jag vet däremot att insatt folk som bor här i området har jämfört våran situation med Hammarby sjöstad ett flertal gånger så att även de har/hade enorma problem är ju definitiv fakta. Ibland undrar man hur utopiskt arkitekter, utredare etc tänker.. Det är ju ren och skär idioti iallafall, den saken är säker.
sthlm skrev: Det nya trevliga Sverige visar sitt sanna ansikte
https://www.aftonbladet.se/nyheter/article19371189.ab
Ja fy faan! Även om jag jobbar med video skulle första prioritet ju självklart vara att bedömma situationen, antal skadade och hjälpa till fram till att räddningstjänsten tog över. I ett sånt läge skulle jag ta fram kameran och börja fota/filma. Alltså när räddningstjänsten kommit fram och ber mig backa.
  • 1
  • 201
  • 202
  • 203
  • 204
  • 205
  • 553

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007