Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gogge6912
Har haft 2 st V70 D5 med sportchassi= aut nivåreglering, skulle inte byta bort det mot nåt annat då vi har husvagn som åker med titt som tätt.
Behöver t.ex inte tänka på kultryck så noga (85kg rekomenderat) hade ca 120 kg + hyfsat med last nu på vår semester nyligen! bilen går som en dröm efter vägen trots 18" hjul.
Stram å fin i fjädring med eller utan last.
På förra bilen höll dom i 22000 mil, nackdelen är att dom är dyra här hemma.
Bättre beställa nya från USA om man inte känner nån som har bra rabatt typ 35%, då blir det nästan samma pengar.
av 5cylindrar
Är det så att nivåreglering alltid ingår i ett sportchassi eller finns det sportchassi utan nivåreglering?

Nya XC70 Sport har sportchassi och där har jag fått lite olika information från olika säljare. En påstår att nivåreglering ingår i XC70 Sport eftersom den har sportchassi. En annan säljare påstår att det enbart är ett fastare chassi men inte nivåreglering. Undrar vem man skall tro på?
Användarvisningsbild
av apersson850
Går det inte att få Four-C till sportchassi? Det går inte att kombinera Four-C med nivåreglering, eftersom de olika sorters prylarna (dämpare) ska sitta på samma ställe.
av Gogge6912
5cylindrar skrev:Är det så att nivåreglering alltid ingår i ett sportchassi eller finns det sportchassi utan nivåreglering?

Nya XC70 Sport har sportchassi och där har jag fått lite olika information från olika säljare. En påstår att nivåreglering ingår i XC70 Sport eftersom den har sportchassi. En annan säljare påstår att det enbart är ett fastare chassi men inte nivåreglering. Undrar vem man skall tro på?
Ja både på V å XC 70
Säljare som inte är pålästa om "sitt eget märke"dom säljer skulle jag inte handla av.
Kan ju lätt bli fel som kan vara svåra å fixa i efterhand.

Ja inte har den ventilerade stolar heller syns p&a[…]

Tinol löste du felet?

Transmissionsolja till M66

Det jag med säkerhet vet är att det st&a[…]

Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&ari[…]