Sierra94 skrev:Tog ner filtret nyss och hällde i ett par liter vatten. Det kom aldrig ut på andra sidan
så jag antar att det är ganska täppt.
Slog i en liter av biltemas fälgrengöring (oxalsyra) och lät det dra ett tag. Sen tog jag min trogna varmvattenhögtryck och började spola baklänges i filtret. Och efter en stund kom en massa röd/svart sörja ut. Vände filtret och spolade från andra hållet. Höll sedan på och spolade växelvis från båda håll tills det bara kom rent vatten ut och nu rinner allt man spolar i det ut på andra sidan direkt.
Nu står filtret på tork i solen och ska återmonteras i eftermiddag. Återkommer med resultatet.
Låter härligt! Lägg nu till texten att du har en speciell brunn som samlar upp allt sot å skit så miljömänniskorna som finns här blir nöjda för annars är det risk för lite påhopp.
Hoppas att det löser ditt problem. Men tänk på att man inte får bort allt genom att göra rent och att det kanske bara håller 4000mil till eller sådant. Ibland mycket längre, ibland kortare :)
Hoppas allt går bra nu! ;) Det är verkligen inget roligt med dessa problemen. Jag vet för jag har själv vart där. Har nog några trådar om det dessvärre men det var snart 3år sedan.
Har/hade du så täta regenereringar som mig att dem avlöste varandra hela tiden? Bränsleförbrukningen är inget roligt. Var uppe i strax över 0.8l/mil när det höll på att strula för mig. Kom 60-62 mil på en tank som max.

http//spj4hd.png[/img]
If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986