Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V50special
Hej

Jag har en S80 D4 2014. Någon som har koll på om det går att bygga om till sportchassi utan att garantier ryker? Väghållningen orginal känns som en gammal cheva impala -59:a inte så roligt att köra fortae än 100km/h.
Användarvisningsbild
av Bosse78
V50special skrev:Hej

Jag har en S80 D4 2014. Någon som har koll på om det går att bygga om till sportchassi utan att garantier ryker? Väghållningen orginal känns som en gammal cheva impala -59:a inte så roligt att köra fortae än 100km/h.
Låter konstigt. Har du provkört nån annan liknande? Min 07a med standardchassi känns stabil i dubbla den hastigheten.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Märkligt, har kört nya S80 och jag tycker dom ligger mycket fint på motorvägen, betydligt bättre än V70. Vad för bil hade du innan? :)
av V50special
Jo jag testade en begad D5 som kändes fan så mycket bättre på vägen. Min känns som det satt diagonadäck orginalmonterade. Svajig och understyrd riktigt obehaglig i högre farter, jag har ingen vägkontakt i ratten. Handlaren har checkat upp hjulinställningar, är enligt volvospec påstår dom. Kan det vara skitdäck orginal eller har volvo någon extra softchassivariant på senare modeller anpassad för limousiner? Någon som har koll ?
av Psyko
Vad sitter det för däck/fälgar på bilen?

Har precis kört en S80 D4 14 och den var kanon i chassisättningen, det var visserligen 18" på den.
av V50special
Frågan är om man kan eftermontera ett stabiliseringsstag mellan fjäderbensskålarna i motorrumet och bättre krängningshämmare.

Erik, tack så jättemycket för utf&[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]