- fre 08 aug 2014, 21:47
#887295
Tjenare!
Jag har köpt men ännu inte hämtat en 244 DL -86a i mycket fint skick och med lågt miltal (ca 10500!). Jag har kollat upp allt jag kunnat om bilen och vad jag förstår sitter det en M45-låda i den. "Koden" är 244811G, dvs 244, B23A/B230A, M45, 1986, om jag har tolkat rätt dvs.
Nu undrar jag hur mycket detta gör för bränsleförbrukningen, då jag ska ha bilen som bruksbil. Familjen har även en 940 med M90 och att åka på 4an i över 80 känns väldigt oekonomiskt både med tanke på soppa och slitage. Jag måste säga att det känns lite märkligt att man sålde bilar så sent som 86 med fyrväxlad låda (en kompis har en över 10 år äldre 240 med OD!).
Vad skulle det kosta att byta till en femväxlad/OD-låda och betalar det sig i längden med tanke på bränslekostnaderna?
Jag har köpt men ännu inte hämtat en 244 DL -86a i mycket fint skick och med lågt miltal (ca 10500!). Jag har kollat upp allt jag kunnat om bilen och vad jag förstår sitter det en M45-låda i den. "Koden" är 244811G, dvs 244, B23A/B230A, M45, 1986, om jag har tolkat rätt dvs.
Nu undrar jag hur mycket detta gör för bränsleförbrukningen, då jag ska ha bilen som bruksbil. Familjen har även en 940 med M90 och att åka på 4an i över 80 känns väldigt oekonomiskt både med tanke på soppa och slitage. Jag måste säga att det känns lite märkligt att man sålde bilar så sent som 86 med fyrväxlad låda (en kompis har en över 10 år äldre 240 med OD!).
Vad skulle det kosta att byta till en femväxlad/OD-låda och betalar det sig i längden med tanke på bränslekostnaderna?
Kör 240 DL -86 och 960 3.0 -97