Moderator: Moderatorer

Jag åkte nästan 100 mil med min bil med en större bula...
Däremot hade den stått 2 månader på min parkering när jag hörde ett poff och ett vissel från luften som pös ut...
Så den kan nog tyvärr smälla när som helst (eller inte alls...)
Är det en firma som monterat så åk tillbaka dit, de borde ju kunna kontakta leverantören om det är ett fabrikationsfel.
Tyvärr är det lätt hänt att man kommer lite för nära en trottoarkant men försök reklamera, absolut!
Fixat en trasig reg-belysning då jag äntligen hittade var jag la extralampan! :P
Led lyser så fint på skylten.. ;)
v70_regljus.jpg
v70_regljus.jpg (101.61 KiB) Visad 5402 gånger
Ja jag har inte gjort det själv men ja hämtade ut bilen idag från Ditec .. där jag har tonat rutorna från B-stolpen och fått den polerad och vaxad.
Förra ägaren har misshandlat lacken så dom behövde bilen en extra dag för att få den i "godkänt" skick :D
Men några tusenlappar fattigare så är ja ändå nöjd med resultatet ;)
Rage skrev: Bild
Du har kört på någon skarp kant, typ någon avskuren vägbana på ett vägarbete. På bilden ser vi ett cordbrott. Det går att "laga" ett mindre cordbrott genom att lägga en förstärkningskappa på insidan :) Däremot brukar man flytta det till bakändan efter en sådan lagning.
Miinan skrev:Ja jag har inte gjort det själv men ja hämtade ut bilen idag från Ditec .. där jag har tonat rutorna från B-stolpen och fått den polerad och vaxad.
Förra ägaren har misshandlat lacken så dom behövde bilen en extra dag för att få den i "godkänt" skick :D
Men några tusenlappar fattigare så är ja ändå nöjd med resultatet ;)
Tummen upp :) Filmen ser ut bäst när det är gjort på firma! :)
Idag har jag och bilen precis passerat 800 mil under de senaste 4 veckornas semester...
av Rage
börne skrev:Det där ser ju ut som nåt märke som inte ska va där, borde ju synas då det syns tydligt på bilderna.
Var jag som var blind, var nere garaget och tittade på däcket och visst är det en liten skråma där. Mailade till Good Year och de bad mig åka till valfri verkstad som säljer deras däck så kollar de där ifall de kan ta det på garanti. fortsättning följer.

I övrigt blev det 30 mil igår ToR till Kolmården. Halvkul att ta ut en nytvättad och vaxad bil i regnet när det inte skulle komma något :cry:
1000 spänn för ett par 17" på blocket, ska man?
  • 1
  • 181
  • 182
  • 183
  • 184
  • 185
  • 1912

Hej Mazzokie! Har du pluggat in ett diagnosverktyg[…]

Stänkskydd

Erfarenheten av volvos egna stänkskydd - de f[…]

Nån som vet vilka pinnar som gör vad p&[…]

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]