...

Moderator: Moderatorer

joel80 skrev:Lite osäker på vilken kamera du menar... en av de billiga jag länkat till är väl den här:

HD1080P 2014y G1W
Precis exakt den. Batteriet som sitter i den räcker inte till att filma med mer än någon minut. Men den duger när man ska in och pilla i inställningar, plocka i filerna och så vidare.

Sitter det nått minneskort i den du har (vilket det typ gör i alla) bör det bara vara att byta ut det. Troligen har du fått med kanske ett 4GB stort kort bara. Med ett 16 eller 32gb-kort kommer du ju kunna spela in många timmar innan det tar slut.
Det satt inget minneskort i den när jag fick den, så jag tryckte i ett 32GB-kort. Grejen är att filsystemet som kortet är formatterat med tillåter inte filer större än 4GB. Det är därför den klipper där. Jag ska se om jag kan hitta inställningen för kontinuerlig inspelning.

Sen bör det också gå att ställa in kontinuerlig inspelning så att den tar bort det äldsta automatiskt...
Jag letade i menyerna men hittade bara en som loopar upp till 5minuter
Och det var rätt nära med det där rådjuret va? Såg inte ut att vara många meter bort.
Nej, det var inte många meter. Det som skrämde mig var att det tog en sekund innan jag reagerade, eftersom jag var totalt oförberedd på det.
Ironiskt nog stod det en varning-för-rådjur-skylt ett par hundra meter längre fram.
Mabuse skrev:
Det satt inget minneskort i den när jag fick den, så jag tryckte i ett 32GB-kort. Grejen är att filsystemet som kortet är formatterat med tillåter inte filer större än 4GB. Det är därför den klipper där. Jag ska se om jag kan hitta inställningen för kontinuerlig inspelning.
Testa det jag skrev i inlägget innan, smäll i kortet i datorn och formatera det till önskat filsystem och undvik sedan att formatera kortet i kameran (eftersom den då lär hoppa tillbaka till det "felaktiga" systemet). Hade jag haft längre körningar runt hörnet hade jag kunnat prova men det dröjer en månad till innan jag ger mig ut långväga.
Vad är det för en mupp vid 6:45 min i klippet. Råkar ständigt ut för sådana med som kör om för att sedan "göra bort sig" totalt :wink:
Mabuse skrev: Det satt inget minneskort i den när jag fick den, så jag tryckte i ett 32GB-kort. Grejen är att filsystemet som kortet är formatterat med tillåter inte filer större än 4GB. Det är därför den klipper där. Jag ska se om jag kan hitta inställningen för kontinuerlig inspelning.

Sen bör det också gå att ställa in kontinuerlig inspelning så att den tar bort det äldsta automatiskt...
Jag letade i menyerna men hittade bara en som loopar upp till 5minuter
Du ska ställa in den på att loopa på t.ex 5 min! Då gör den en ny fil var femte minut (Jag tror jag har det inställt på 3min), och börjar sen ta bort den äldsta filen när kortet börjar bli fullt.
Använder du inte loop-funktionen kan du åka på just det med för stora filer. Blir ju asjobbigt att sitta o leta i en sån stor fil efter nått som hänt. :D
Micce1980 skrev:Vad är det för en mupp vid 6:45 min i klippet. Råkar ständigt ut för sådana med som kör om för att sedan "göra bort sig" totalt :wink:
Ja man undrar ju lite hur man tänker där.. Om man precis kört om någon ganska sakta och inte ser den i backspegeln när man börjar byta fil ska man kanske tänka till lite och tänka att den bilen troligen inte vaporiserats utan faktiskt finns någonstans där bredvid/bakom en.
joel80 skrev:
Micce1980 skrev:Vad är det för en mupp vid 6:45 min i klippet. Råkar ständigt ut för sådana med som kör om för att sedan "göra bort sig" totalt :wink:
Ja man undrar ju lite hur man tänker där.. Om man precis kört om någon ganska sakta och inte ser den i backspegeln när man börjar byta fil ska man kanske tänka till lite och tänka att den bilen troligen inte vaporiserats utan faktiskt finns någonstans där bredvid/bakom en.
Hehe det där med att bara försvinna händer mycket sällan :) Det där med farthållare var tydligen ingen "hit" då det verkar vara få som använder det. :) Folk kör om o saktar in för att sedan köra om mycket snabbare än förra gången för att man sedan ska komma ifatt de igen och köra om dem, och så fortsätter dansen :)
joel80 skrev:
Mabuse skrev: Jag letade i menyerna men hittade bara en som loopar upp till 5minuter
Du ska ställa in den på att loopa på t.ex 5 min! Då gör den en ny fil var femte minut (Jag tror jag har det inställt på 3min), och börjar sen ta bort den äldsta filen när kortet börjar bli fullt.
Använder du inte loop-funktionen kan du åka på just det med för stora filer. Blir ju asjobbigt att sitta o leta i en sån stor fil efter nått som hänt. :D
Aha! Jag testade att ändra till detta, och det verkar fungera! Nu får jag ett gäng med filer (det blir 10 gånger så många filer), men jag missar inget för att den stänger av sig.
Om den börjar radera de äldsta filerna har jag inte hunnit testa ännu eftersom jag inte spelat in tillräckligt. Men nu kan jag sätta kameran i bilen och låta den rulla...

Tack!
:-)-)
Nästa lilla kompilation uppe. :)

Inga tokallvarliga saker, men störande saker... mycket "tailgaters", vilket stör mig rätt ordentligt. Speciellt när det går rätt fort.
Och jag vet redan att jag råkade kalla en Mercedes för BMW.. så bli inte för upprörda. ;)

[youtube]_RGBvjGsLCw[/youtube]
  • 1
  • 138
  • 139
  • 140
  • 141
  • 142
  • 356

@fjohan82 , Kommer du köra 30 000 mil med […]

Visa din semesterbil(d)

Är ute på tur med vagnen, just nu i Nor[…]

Det där är ju absolut godkänt p&ari[…]