Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Antti
Ynot skrev:
Antti skrev:Självklart touringchassi/komfort.Sportchassit är för de som på korta och iförväg utvalda vägar ska visa sitt val som bäst imppa faktorn .Igenomsnitt hur många sådana mil av väg finns i sverige ,som duger till att köra som en formul 1 förare/bil.Sitta och skakas om sen oljudet man får.samt att oftast ska det vara det mest lågprofila däcket ihop med detta.När jag är och kör en längre sträcka och ser en så med e.x.lågprofildäck backspegeln och ids gasa på så blir machomannen /kvinnan med sitt/sportschassi eller lågprofildäck efter .
Kör många mil på vägar där sportchassit är så jävla skönt, ångrar mig inte en sekund att jag valde det, inget gungande o krängande på landsvägen, kör på 16" på vintern och 17" på sommaren.
Samma här 16" vinter och 17"sommar men de ha jag ännu inte provat ,för de monterade direkt vinterdäcken åt mig innan jag hämta nybilen.
av elpapo
Gäller dessa val än idag, dvs komfortchassi och sportchassi? Pratat med 2 olika Volvo handlare (Skobes och Bilia) och båda säljarna säger att v60 finns bara med sportchassi standardmonterat. Finns inget komfortchassi. Däremot extra sänkt R chassi.

Börjar tro de har fel...
av JST
elpapo skrev:Gäller dessa val än idag, dvs komfortchassi och sportchassi? Pratat med 2 olika Volvo handlare (Skobes och Bilia) och båda säljarna säger att v60 finns bara med sportchassi standardmonterat. Finns inget komfortchassi. Däremot extra sänkt R chassi.

Börjar tro de har fel...
Skaplig bump där!

Jag har inte kollat dieslarna men på T5:an kan man välja följande (V60 T5, Business Edition och Ocean Race paket).
Bild
av Lövet
Inte första gången säljare har fel. Men intressant nog att de alltid är lika övertygade att de har rätt.
av elpapo
JST skrev:
elpapo skrev:Gäller dessa val än idag, dvs komfortchassi och sportchassi? Pratat med 2 olika Volvo handlare (Skobes och Bilia) och båda säljarna säger att v60 finns bara med sportchassi standardmonterat. Finns inget komfortchassi. Däremot extra sänkt R chassi.

Börjar tro de har fel...
Skaplig bump där!

Jag har inte kollat dieslarna men på T5:an kan man välja följande (V60 T5, Business Edition och Ocean Race paket).
Bild
Tack! Ja, men googlade och fann denna tråd. :) Blir så förb när säljare ej är pålästa på sitt varumärke. Fanns till d4 med, touring. Jag har inte läst en rad tidigare om Touring chassi. Ni som jämfört är den i paritet med V70 II std chassi?

En snabbsökning på blocket gav 0 träffar (!!!) på touring v60... Om jag ska ha en v60 så har jag mycket jobb framför mig. Kommer plåga säljarna till förbannelse... tills de hittar en touring i sådanafall.
http://www.blocket.se/hela_sverige?q=to ... 41&cbl1=23
av Lövet
elpapo skrev:
JST skrev:

Börjar tro de har fel...
Skaplig bump där!

Bild
Tack! Ja, men googlade och fann denna tråd. :) Blir så förb när säljare ej är pålästa på sitt varumärke. Fanns till d4 med, touring. Jag har inte läst en rad tidigare om Touring chassi. Ni som jämfört är den i paritet med V70 II std chassi?

En snabbsökning på blocket gav 0 träffar (!!!) på touring v60... Om jag ska ha en v60 så har jag mycket jobb framför mig. Kommer plåga säljarna till förbannelse... tills de hittar en touring i sådanafall.
http://www.blocket.se/hela_sverige?q=to ... 41&cbl1=23
Du får söka så här istället http://www.blocket.se/hela_sverige?q=to ... 41&cbl1=23 Blockets sökmotor hanterar inte alternativa stavningar på ett generöst sätt. Du måste använda *

Jag har haft två med touringchassi. Bilen är körglad ändå och chassit är inte mjukt. Skulle inte vilja ha något annat chassi.
av BluePeter
Jag har inte jämfört, men kör i dag en 2015 V60 med sportchassi. Helt OK på landsväg/motorväg – stör inte mycket – men ack så stötig i stadstrafik. Välj efter körsätt.
av Robban12
Fick min V60 D5 AWD MY15 för en månad sedan och jag är nöjd med mitt val av turingchassi och jag upplever inte som att dämparna/hjulen slår på samma sätt som min V70 MY11 gjorde så fort man körde i en lite större grop.

Tja, först och främst grått, silv[…]

V60 D4 MY15 - till verkstad

Funderar på att tillfälligt ta ur s&a[…]

HVO 100

Effektiv förbränning vet jag inte men de[…]

Det som är kvar o byta nu innan byte av styrv[…]