Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fritte70
Om man tar ett lån på 50000kr i samband med bilköpet, bundet i 36 månader.
Kan man pynta in t ex 45000kr efter säg 1 månad och ändå behålla serviceavtalet 125kr/mån?
Enligt säljaren så är det inga problem men har hört annat.
Är inte sugen att betala drygt 5% i ränta
Användarvisningsbild
av philipsguy
Låter otroligt. Få det på papper i så fall... Det går ju alltid att teckna serviceavtal på alla nya bilar vet inte vad det skulle kosta i ditt fall dock...
Användarvisningsbild
av joel80
Varför inte teckna serviceavtalet uran lånet? Var det såkt billigare med lånet? För att lösa ett lån i förtid brukar man få betala en summa extra för den ränta som långivaren blir av med.
av Lövet
Alla billån (inklusive Volvofinans) som jag haft har man kunnat lösa i förtid utan avgifter.
Ränteskillnadsersättning är bara aktuellt vid huslån med bunden ränta. http://bankforsakring.konsumenternas.se ... rsattning/
Men det är ju upp till Volvo själva hur de vill behandla serviceavtal osv när lånet sägs upp. Sådant är inte reglerat.
Användarvisningsbild
av Perra83
Ja Volvofinans lån är som ett vanligt blancolån och går att betala av när och hur mycket man vill utan extra avgift.
Jag brukar betala av extra ibland. Då behåller jag avbetalningstiden men sänker amorteringen.

En till bra fråga i ämnet.
Kan jag ha fått rabatt på försäkringen i samband med bilköpet då jag tecknade lån via Volvofinans? Det kan nog bara Volvia svara på men ändå.... Annars vill ja ha kvar en liten skuld (någon tusenlapp) hela tiden så jag får rabatt men räntan på kvarvarande skuld (idag 46060kr) är säkert högre än den rabatt som jag kanske har.
av perhall
Du kan absolut ha fått rabatt på försäkringen, 10 procent har jag för mig.
De försöker ju på olika sätt bygga in kunden så att man köper allt från Volvo. Rabatt på försäkring och bensin vid finans, mjukvara uppdateras samt vägassistans förlängs om man servar etc.
PH
av morberg
joel80 skrev:Varför inte teckna serviceavtalet uran lånet? Var det såkt billigare med lånet?
Man fick (får?) gratis serviceavtal under 3 år om man tog ett lån på minst 50k.
Användarvisningsbild
av Perra83
Om man tar ett lån ja. Bara att fråga om man måste ha lånet hela tiden eller om man kan betala av det snarast.
50000kr kostar inte så mycket i ränta så det är kanske värt att ta serviceavtal.
Användarvisningsbild
av SvenB
morberg skrev: Man fick (får?) gratis serviceavtal under 3 år om man tog ett lån på minst 50k.
Källa tack. Det låter alldeles för generöst. Tre års serviceavtal utan avgift, för att man lånar 50.000:- :shock: Däremot vet jag att du får rabatt på Volviaförsäkring om du finansierar bilen i Volvofinans. (En faktura). :D
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Volvo inclusive billån. Fri försäkring och fri service i 3 år/4500mil. Volvokort laddat med 450 kr och 25 öre extra drivmedelsrabatt i 3 månader utöver inclusivepaketets rabatt på 15 öre/l på diesel och 10 öre/l på bensin och etanol.
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]