Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av tottish85
Rådlös skrev:Njaaa. Kemisk metall är en variant av Plastic Padding. Det är möjligt att det skulle fungera, men det kräver att du har absolut rent och oljefritt när du limmar och på ytorna det handlar om.
Ja har tätat oljetråg med kemisk metall medan de sipprade därifrån, funkade priiima :) Smetade på ett lager och när oljan kom genom ännu ett osv. Efter säg 8-10 drag så var de tätt, och lagningen funkade så länge jag hade bilen (6000mil) :)
Användarvisningsbild
av jonny692
Köpte en ny bricka på volvo,får väl se om den tätar bättre än biltemas bricka :???: .
kan man ha på lite gängtejp på bulten även om det skulle räcka med nya brickan?
Ingen som vet vilken storlek det ska va på "fyrkantshylsan" till pluggen?
Användarvisningsbild
av jonny692
vetten skrev:Fyrkanthylsan ska vara 8mm.
okey :-)
är det nån ide att lägga på gängtejp på bulten när jag byter eller ska jag chansa utan?
Användarvisningsbild
av vetten
Tja klart att du kan lägga gängtejp om du känner dej osäker man om du har en ny bricka och drar pluggen normalt så skulle nog jag köra utan, av erfarenhet så har jag lärt att helsyntetolja verkar kunna krypa lite mer än delsyntet, men jag skulle nog köra utan och sen hålla koll, att du skulle ha en spricka i tåget är nog mindre troligt enligt mej och efter fyra bilar i 400-serien så är det stor chans att avfärda det scenariot men att oljan kan krypa genom en dålig plugg med en gammal bricka ja det köper jag.
Användarvisningsbild
av jonny692
jag har vanlig olja (10-40).
Kommer nog lägga dit lite gängtejp för säkerhetsskull :) . lite jobbigt om det skulle läcka igen.
Den stora annons-tråden

:-o :-) https://www.blocket.se/annons/1402144[…]

Igår svängde jag förbi Volvo och p[…]

Hej! Är du nöjd med bilen? :) Jag ska […]

Volvo on call och GSM

Några nyheter om detta? Mycket spretig infor[…]