Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av börne
Secca skrev:Besiktade pärlan med rent papper och mycket beröm från besiktningsmannen.
Firar detta med en välbehövlig tvätt av den, bara för att tio timmar senare drar askmolnet från Salabranden in över Falun och sotar ner hela bilfan igen och allt måste göras om imorgon, snacka om bortkastad tid och pengar! :evil:
Är väl inget att gnälla om, går väl att tvätta den igen... tänk på stackarna som blir drabbade i branden istället :(
Låter juvsom att Secca just blivit drabbad av branden...

Men självklart finns det dom som drabbas mycket värre... men bara för att det finns hemskare saker kan man väl rå irritera sig över det som drabbar en själv också? Jag anser att man kan ha ett medlidande och en förståelse för de som drabbas av värre saker men ändå få reagera på det som händer i ens närhet.

Salabranden e för övrigt helt sjuk.. såg en karta som jämförde storlek.. de e som att hela Stockholm stad brunnit ner, samt stor del av Solna och Lidingö. Massivt område...
Jag har äntligen fått ordning på misständning (gäller en S80 99 T6) då jag idag låtit byta tändspole.

Tre vändor verkstad tog det, först Bilia Nacka som fallera grovt, byter spjällhuset enligt enda felkod (låg kvalité på originalet) och sedan har mage att säga att nu uppstod ett nytt fel och det är att cylinder 1 misständer och att detta inte kan fixas utan först om minst två veckor och jag får hämta en trasig bil från en verkstad med över tjoget mekaniker :x och fakturan var saltad på mer än ett ställe :x
Låter då byta alla stift (inte Bilia, dom brände sina broar) i går, men icke, byte tändspole på ettan idag och nu tänder den rent :)
av Rage
xerent skrev:
Rage skrev: Vad gick det på?

Funderar på att göra det i höst när det är dags för service på min 2.5FT
1763 kronor. En no-brainer egentligen!
Ja helt klart. Sa mecken eller verkstaden något om att du ville byta och problemen som varit för andra?
Bara att det var "rätt ovanligt" och "brukar inte hända" med motorras, men han argumenterade inte emot direkt. Då han inte kunde se om spännaren var bytt tyckte han det var rimligt att byta. :wink:
av Rage
Blev en tvätt och därefter Meguiars quick wax. Blir en biltur till Kolmården imorgon så viktigt med blank bil när man ska ut på lite längre resa ;)

Upptäckte dock en liten bula på vänster framdäck på däcksidan. Frågan är om man bör byta eller om man kan ta det lite lungt och se om det blir värre.
Sambons kompis som la på däcken sa att det inte var någon fara men jag är ändå lite nojjig.

Bild
Bild
Ser ju ut som ett märke där också, kört emot nån kant eller liknande? Jag hade nog kollat med nån däckkunnig, ser ju inte helt ok ut tycker jag.

Har själv kört från Sthlm ner till skåne med ett bakdäck där gummit separerat eller vad däckhandlaren sa, inget skoj då det skakade bra i bakvagnen. Chansade & det höll, vibrerade minst i 130 så hoppades inget skulle hända. Dumt men man tänkte inte så långt när man va ung & dum.
av Rage
börne skrev:Ser ju ut som ett märke där också, kört emot nån kant eller liknande? Jag hade nog kollat med nån däckkunnig, ser ju inte helt ok ut tycker jag.

Har själv kört från Sthlm ner till skåne med ett bakdäck där gummit separerat eller vad däckhandlaren sa, inget skoj då det skakade bra i bakvagnen. Chansade & det höll, vibrerade minst i 130 så hoppades inget skulle hända. Dumt men man tänkte inte så långt när man va ung & dum.
Inte kört emot någonting alls vad jag vet. Varken fälgen eller däcket har minsta skråma vad jag kan se utan är helt rent. Var ren tur att jag såg det.
Känns som att jag inte kommer sova gott innan man ev. bytt däck men inget man är jättesugen på då de bara rullat max 250 mil. Kanske ska vända sig till Good Year och höra :|
  • 1
  • 180
  • 181
  • 182
  • 183
  • 184
  • 1912

Hej Mazzokie! Har du pluggat in ett diagnosverktyg[…]

Stänkskydd

Erfarenheten av volvos egna stänkskydd - de f[…]

Nån som vet vilka pinnar som gör vad p&[…]

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]