Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ja det kan ju röra sig om samma typ av rutor som Benz kör med och där så är det dubbelrutor (runt 10mm) med en spalt i mellan, Volvos är iof dubbla men med en plastfilm i mellan (dvs laminerade rutor) mao inte samma sak.

Jag uttalar mig endast om Volvos laminerade då jag har erfarenhet av dessa och har 2 v70 just nu och den ena med o den andra utan och jag är inte imponerad.
Trots att jag har ganska tysta däck på min bil (Conti) så dominerar ju däckljudet nästan alltid på svenska vägar och i svenska farter.
Men jag kan absolut tänka mig följande. I Spanien och Frankrike med slät asfalt och farter kring 150-160 och ibland hård vind (motorvägar uppe i bergen) blåser det rätt kraftigt kring A-stolparna och däcken hörs inte särskilt mykcet. Då tror jag att det gör skillnad!
I USA är det ofta slät asfalt men där kör man ju inte så snabbt...
Mao är nog laminerade rutor mer meningsfulla i andra länder än i Sverige.
Eller vad tror ni?
PH
F. Y. I. Var ute och mätte nu och rutorna är lika tjocka (5mm) både på den med laminerade och den med enkelglas.
men man ser tydligt att det är ett mellanskikt på den med herrgårds paketet.

Lyfter en gammal tråd då det nu eventu[…]

Tinol löste du felet?

Transmissionsolja till M66

Det jag med säkerhet vet är att det st&a[…]

Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&ari[…]