Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av basoskar
Har fått många bra tips här tidigare så kommer nu med ett nytt problem. <br /><br />Gammal volvo 740 automat , motor b230f. <br />Soppa pumpen i tanken la av så bytte den, men! Då börjar bilen att bläddra o ha sig och även pysa något fruktansvärt under förardörren. <br />Så min funderingar är, visst har 740 en förpump (den i tanken) o sen en vanlig soppa pump? Vart sitter den?:) kan de va den som pyser. <br />Tack på förhand<br />(Bild på pumpen jag bytte)<br />Bild<br />[/img]<br /><br/>
av sicnarf
Har du 2 pumpar på din 740 så sitter en huvudpump under förarsätet. Böj dig ned o kolla under golvet där. Säkert den som pyser.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Medan du ändå är under bilen och mekar skulle jag rekommendera att du byter bränslefiltret.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Fungerar det som det skall nu :?:

Mvh GK
Användarvisningsbild
av gnestakalle
basoskar skrev:Ja trodde de men icke. Legat hela natten o kollat slangar och ska köpa 2 nya o dra idag. Får hoppas de hjälper
Verkar det alltså läcka nägonstans? Har du lokaliserat läckan?

Mvh GK
Användarvisningsbild
av lennarte
Någon på forumet hade det felet att det rostat hål på röret på armaturen i tanken. Det sög alltså luft där.

Mvh
Lennart

Ingen som har idéer om vart man kan bö[…]

Hej. Förra veckan fick jag upp meddelandet m[…]

Volvo V60 2014

Ett av villkoren är: Motorn auto-stoppar int[…]

Jag mätte på tändningslåsbot[…]