Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
OK, jag inser nu iaf var jag snappade upp begreppet...
Intressant att rekond blivit så nedprioriterat. När jag växte upp anlitade den lokala Saab-handlaren BVS för att rekonda alla begagnade bilar. Beg bilar stod ofta länge i lager och skillnaden mellan inbytespris och försäljningspris var stor. Minns att Ford på orten hade en beggad Audi 100GL5E i lager i fyra år. Nu genom KVD, netbil och garantibil har marginalerna minskat och de vanliga handlarna har varken råd eller tid att fixa till bilarna. Samtidigt har väl kvaliteten förbättrats så att det inte är 20 fel på en 3-årig bil som det kunde vara när man 1990 bytte in en 87:a Sierra 2,8iGL eller 480 ES...
PH
av Lövet
Vissa handlare rekondar dock ordentligt. Var förbi Olofsson Bil idag (VAG) och bilarna såg fullständigt fantastiska ut. 1-2 år gamla bilar med 6-8k på mätaren såg helt nya ut.
av perhall
Låter smart. När alla andra strävar efter lägsta pris lägger man 2-3000 på en bra rekond istället för 500 på en tvätt... och de som kommer och tittar imponeras av hur fina bilarna är...
PH
av Ajajaja
iigloo skrev:Det blev en V60 D5 R från BraBil i Kungsängen. Riktigt bra bemötande. Prutmån fanns och bra i inbyte. Rekonditioneringen var proffsigt utförd!
Kan bara hålla med gällande BraBil i Kungsängen. Köpte min V60 D5 2014 där tidigare i veckan och blev mycket positivt överaskad av deras bemötande och engagemang i samband med bilköpet. I ärlighetens namn så förväntade jag mig inte en såpass positiv upplevelse hos en bilhandlare :D
Bilen i sig var i närmast nyskick vilket jag misstänker är mycket tack vare professionellt genomförd rekonditionering.

Rekommenderas varmt!
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag har levt i illusionen att begbilar som säljs hos stora etablerade handlare är ordentligt rekondade. Det visade sig va helt fel insåg jag när brorsan hämtade en tre år gammal S80 hos Upplands motor i början på sommaren. Den såg förj-vlig ut när den kom ut i solskenet efter leveransen.

En lackbättring som skulle göras innan leverans var bedrövligt gjord, färgstänk på plastdetaljer bredvid plåten etc. etc.

Det blev återbesök och några hårda ord kan jag säga, så trodde jag inte det skulle gå till hos en av Sveriges största handlare. Allt är inte bra ännu men brorsan är så j-vla trött på något han trodde skulle vara en kul affär så han skiter i det nu.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Tyvärr är det inte alltid helt nya bilar är bra heller! Såg en svart, helt ny XC60 stå i leveranshallen på en stor Volvoåf och den såg riktigt jävlig ut när ljuset stod på den. :shock:
Användarvisningsbild
av iigloo
iigloo skrev:Det blev en V60 D5 R från BraBil i Kungsängen. Riktigt bra bemötande. Prutmån fanns och bra i inbyte. Rekonditioneringen var proffsigt utförd!
Jag får ta och revidera mitt betyg KRAFTIGT.

Har ägt bilen nu i c:a ett år och hunnit knappt 400mil med den (kör mest med firmans bilar) och en hel del fel har dykt upp som jag har åtgärdat.

Bemötandet under dessa reklamationer har varit under all kritik. De svarar inte, de är otrevliga, ljuger och försöker slinga sig ur konsumentköplagen.

Alla samtal har jag skött med trevlig ton och senast blev jag utskrattad, kallad för jävla idiot och fick "luren i örat" när jag upplyste om konsumentköplagen och att jag tyvärr ser mig tvungen att gå vidare med ärendet då de behandlat mig som de gjort.

Så för min del med min erfarenhethet så håll er undan BraBil i stockholm. Vänd er till någon annan återförsäljare.

Det handlar inte bara om att vara trevlig när något ska säljas. Hela ägarupplevelsen är viktig.
av Lövet
Usch, tråkigt att höra!
Användarvisningsbild
av iigloo
Lövet skrev:Usch, tråkigt att höra!
Jo, lägger man ett par hundra tusen cash förväntar jag mig lite intresse att lösa en kunds problem. Att be någon att dra åt helvete när man nämner konsumentköplagen gör att man blir fundersam på vad man egentligen köpt och varför.
Användarvisningsbild
av EjS
Går det inte att prata garantisaker med annat volvoverkstad än där du köpte bilen?

Tog min svensksålda xc60 med från Sverige till Danmark och fick fin garanti och goodwill i dk.

Det var bara den 4 års gratis servicen som bara gällde åf där jag köpte bilen (Bilia Malmö).
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Vid topplocksbyte/renovering så ingår […]

Xc90 T8 My22 vs My23

Jag gått från sensus i vår tidig[…]

Har du ont om gas så kan du få ett vin[…]

Service Subaru XV