Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av iigloo
För mig är det märkligt att skicket inte har någon betydelse för vissa återförsäljare. Oavsett om det är en bil de säljer eller om det är ett inbyte går de bara på uppgifter. Säg den som köper en vara, vilken som helst, som bara går efter uppskattat värde och inte skicket varan är i.

V60 D5 Summum MY2012, 6k mil, djupa repor i lacken och inredning, solid lack, 239k.
V60 D5 R-Paket MY2012, 2k mil, helskinn, felfri lack och inredning, metallic lack, 259k
V60 D5 Summum MY2012, 4k mil, tvättrepor och felfri inredning, metallic lack, 208k
V60 D5 Momentum MY2014 awd, 2k mil, felfri lack och inredning, metallic lack 268k

Min, S60 Momentum Limited edition, 8k mil, felfri lack och inredning, metallick lack, tonade rutor, Polestar, uppvärmda spolarmunstycken, värme i baksätet, motorvärmare, 115-140k i inbyte.

Helt otroligt skiftande priser...
av perhall
Ang. rekond tycker jag att det låter bra att kvd för 10 000,- försäljningskostnad erbjuder rekond, test, annonsering, budgivning etc.
Men vad är det för rekond de gör egentligen? Det står ju ändå saker som "fläckar, klädsel", "smuts i bagagerum". Man förstår ju att det sabbar deras idé om de lackar om alla delar med stenskott, men nog kunde de se till att rengöra ordentligt...
PH
av Lövet
Lättare rekond tror jag betyder "vi kör bilen i snabbtvätt och springer förbi med grovdammsugaren". Mer rekondade än så har ingen bil varit jag köpt där. Men det är ju hela poängen.
Användarvisningsbild
av crumpets
För att spinna vidare på rekondgrejen så gjorde Bilia Täby där jag köpte V40:n bara en tvätt. Ingen polering till min stora besvikelse. Lacken såg väl precis hyfsad ut.
Användarvisningsbild
av iigloo
Det blev en V60 D5 R från BraBil i Kungsängen. Riktigt bra bemötande. Prutmån fanns och bra i inbyte. Rekonditioneringen var proffsigt utförd!
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
perhall skrev:Ang. rekond tycker jag att det låter bra att kvd för 10 000,- försäljningskostnad erbjuder rekond, test, annonsering, budgivning etc.
Men vad är det för rekond de gör egentligen? Det står ju ändå saker som "fläckar, klädsel", "smuts i bagagerum". Man förstår ju att det sabbar deras idé om de lackar om alla delar med stenskott, men nog kunde de se till att rengöra ordentligt...
PH
Kvd kallar väl bara en vanlig in & utvändigt tvätt för rekond, min Xc70 hade feta fula oljefläckar på dörren när jag köpte den där, men det gick att polera bort. :)
av perhall
Ja, det är det som är problemet, att de kallar det för rekond. Det stod i beskvningen på nån bil igår: "Diverse fläckar i inredningen. Kan tvättas bort."...
av Lövet
Det är väl inte KVD som pratar om rekond utan Netbil? Det står "lättare tvätt och städ" hos KVD bara: https://www.kvd.se/salj-din-bil?r=gbp915#Så här fungerar det
av perhall
Ah, lite blandat här...https://www.kvd.se/salj-din-bil#Så här fungerar det
Först står det
"Vi på KVD genomför ett utförligt test samt tvätt och städ av din bil."
Senare...
"Skulle det dock vara så att du begärt ett reservationspris utan KVDs stöd så kommer du som säljare att stå för kostnaderna för test samt rekond av din bil (1875 kronor)."
Så där kallas det rekond..
av Lövet
Jag skulle inte tolka in så mycket i ordet rekond där på slutet. De orkar nog bara inte skriva ut "kostnad för tvätt och städ". Det är inte "rekonden" som kostar hos dem utan testningen som tar ganska lång tid.

Klart är att de definitivt inte rekondar bilar. Snabb avspolning och dammsugning av värsta gruset är mera modellen. Sist jag hämtade en bil av KVD var den helt gul av pollen...
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11

Nåväl, jag unnade mig. Eller bilen. S&a[…]

Om båda har samma Volt område och pol&[…]

Högt oljud ej från motor

Är det inte ett hjullager som Erik Å ti[…]

Ja du hade ju inga felkoder på 5v signalen s[…]