Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av MTH
XC90_Executive skrev:Såg att Volvobil hade en S60 T5 awd MY14 tillsalu. En bil som är extremt unik i Sverige då det är den 5-cyl T5-motorn med awd som säljs i USA. :D
De har till och med 4 stycken till salu i olika färger. Var och kollade lite och det är ingen trevlig spec på dem. Momentum-utrustning fast utan Xenon och strålkastarspolning. Troligen någon slags USA-modell som de justerat till efteråt. Vore mycket trevligare ifall man fick taklucka, läder och elstolar som de näst enklaste i USA.
av Lövet
De priser som finns på begagnade bilar på volvobil.se - får bara volvoanställda köpa? (I så fall är det ju bra märkligt att man har dem publikt)
av Ronne
Lövet skrev:De priser som finns på begagnade bilar på volvobil.se - får bara volvoanställda köpa? (I så fall är det ju bra märkligt att man har dem publikt)
Jag vet inte om icke Volvoanställda får handla där men man måste vara inloggad på sidan för att se priserna för Volvoanställda.
av Lövet
Jag är inte inloggad, de begagnade bilarna har priser listade. Jag tolkar det som att vem som helst får köpa?
av perhall
De måste nog levereras genom en återförsäljare. Men trodde inte att man fick köpa dem för det kan ju återförsäljarna bli irriterade för... och kanske motverkar VOlvobils strävan efter återförsäljarna ska upprätthålla andrahandsvärdet.../PH
Användarvisningsbild
av sura56
Lövet skrev:Jag är inte inloggad, de begagnade bilarna har priser listade. Jag tolkar det som att vem som helst får köpa?
Dom priser du ser är inte dom priser man ser när man är inloggad som volvoanställd
av Lövet
Men om man bara får köpa som volvoanställd, vad är poängen att lista "offentliga" priser? :???:
Användarvisningsbild
av Perra83
agusta44 skrev: Och jag har aldrig sett en Volvobil varit så låg i chassit som dom bilarna där inne, jo förresten i Volvos reklamfilmer och tidningar är bilarnas chassin fixade och ser sådär låga å fina ut.
Bild
Bilarna är kanske bara "ful fixade" Fjädrarna går ju att spänna ihop med nån klämma eller nått :?:
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 100

Tmap sensorn är bytt och egr är bort pro[…]

Välkommen ut i trafiken

Om jag komer ihåg rätt så är[…]

Felkod B5

Låter ungefär som det jag hade på[…]