NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av werner53
#886185
Goldcom skrev:Blivit intresserad av denna C30: http://www.blocket.se/jonkoping/Volvo_C ... 1.htm?sa=1

Tycker priset känns vettigt om man får ner den lite men enligt bilpriser.se ska den vara värderad till 86.500-96.000 vid privatköp. Jag kan iaf inte hitta någon 2011 för det priset men vad säger panelen? Vad tror ni om bilen?
Det är en importbil, kolla den noga innan du slår till
Användarvisningsbild
av P210
#886221
Varför fastnade du just för en snålt utrustad importbil!?
Den dagen du ska sälja vidare är det lättare att bli av med en välutrustad/svensksåld.
Säljaren vill ju ha 110k och det är ju inget som säger att han går ned mer, pruta lite på de här istället:

R-design är alltid trevligt
Volvo C30 2,0D R-Design Skinn -12 6500mil, 129000:-:
http://www.blocket.se/kristianstad/Volv ... ?ca=17&w=3

Eller en momentum utrustad:
Volvo C30 D2 Momentum -11 6500mil 119 900:-
http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_C3 ... ?ca=17&w=3
av Lövet
#886256
R-design bilen är ingen diesel utan en vanlig 2.0 bensin. Ett ganska oattraktivt motorval.

Momentum D2an känns som vinnaren!

Håller med om att det är onödigt att köpa en importerad Volvo när det finns så många svensksålda att välja på. Dessutom är den dåligt prissatt. Den ska vara REJÄLT billigare än en sv.såld.
Användarvisningsbild
av Xibbe
#886288
Inget bra val för 110 000 på 9000 mil där heller :/
Kinetic också, köpa en ny Dacia för 99 iställlet :(
Användarvisningsbild
av Goldcom
#886344
Tack för bra svar! :)

Anledningen till att jag fastnade för just denna var att jag egentligen satt pristaket till 100k, jag är ute efter 1,6 drive motorn då jag kommer köra mycket (3000mil/år) samt bilen fanns runt Jönköping där jag ändå befinner mig veckan ut. Men kanske ska titta vidare. En släkting till mig har en C30 D2 och hon kör blandad körning på 0,6. Tyckte det lät väldigt mycket och därför har D2:orna gått bort för mig. Men det kanske är feltänkt? Sedan har jag haft svårt att se någon större skillnad på Kinetic och Momentumbilarna. Är det någon utrustning från Momentum jag absolut skulle sakna?
Användarvisningsbild
av Perra83
#886365
Den importerade har säkerligen ingen farthållare. Eluppvärmda spolarmunstycken fanns inte till C30.

Köp en 2012 så får du DRL och blåtands handsfree och streaming. En D2 drar lika mycket som en DrivE. Det är du som bestämmer om bilen ska gå snålt eller ej.
av Lövet
#886407
D2 har bättre partikelfilterlösning än DRIVe. Köper du en DRIVe du måste göra partikelfilterbyte på (runt 12k mil) får du punga ut omkring 12-15 tusen kronor inklusive service.

D2 = inget byte normalt
DRIVe = se till att köpa en där filtret nyligen är bytt!
Användarvisningsbild
av Goldcom
#886534
Importbilen har farthållare men tyvärr ingen motorvärmare. Ska åka och titta på den imon men känns lite sådär om man behöver byta partikelfilter för 12k om ett år.. Tror ni den här är ett bättre köp? http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_C ... 1.htm?sa=1
Personligen gillar jag färgen men den kanske kan vara svårsåld? Legat ute relativt länge men då för 133k.
Användarvisningsbild
av Perra83
#886537
Hmm varför skrev jag farthållare när jag borde ha skrivit dieselvärmare... Bilen du länkar till är klart ett bättre alternativ!
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw