Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av simonhalmstad
#885617
Det är mycket pengar att ligga ute med om man köper en ny XC60 men och andra sidan håller den andrahandsvärdet väldigt bra, och det verkar som det är ett enormt sug efter XC60 på begagnatmarknaden och det lär nog fortsätta. Så man får nog igen mycket av pengarna den dag man säljer den. :)

Sen vill man ju alltid ha mycket tillbehör till bilen men ska man begränsa sig så hade jag valt att hoppa över lastpaket och tagit Business edition PRO, Navigation & Panoramaglastak för 17tkr extra. :)
Användarvisningsbild
av Xioz
#885627
Lövet skrev:Jag skulle valt nytt med den skillnaden. Tycker nyare XC60 hos volvohandeln är märkligt högt prissatta.
Exakt det jag tycker med, högt prissatta om man jämnför med nytt.

Tror man klarar sig med summum + bussnies.

Det jag funderar mest på är nått klimat paket? Så man får värme i fram o bak samt utnyttja diselvärmaren.
Sen är det väll inte helt fel med Bussnies Pro med panoroma och navigation.

Driver support paketet känns lite "onödigt"

Sen är stora frågan, har de några "bättre" kampanjer på sen hösten/vintern.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
#885639
Brukar komma rätt attraktiva kampanjer runt vintern som t.ex att det ingår vinterhjul + fast dragkrok. Men vet ej om det kommer till denna vinter.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
#885901
Det är väl även fri försäkring i 3 år också! Nytt är nytt! :wink: Inte värt att köpa en som rullat nästan tio tusen mil när det är så bra kampanjer på nya bilar :-)-)

/Kalle
av ztaffans
#885949
Som sagt, XC60 har orimligt högt andrahandsvärde. Visst det är marknaden som styr, är kunderna beredda att betala mycket så tar de ju så mycket som möjligt betalt.
Detta kommer troligtvis hänga i tills ny modell presenteras vilket inte borde vara ljusår bort, den är ju trots allt sju år gammal nu.
Så köp nytt om du har utrymme i ekonomin för det, alltid skönt att få fisa in sin egen bil helt själv. Räkna dock inte med att din bil håller sig lika bra i värde eftersom det med största sannolikhet borde ha kommit en ny modell när din är tre till fyra år gammal.
av perhall
#885978
Bilar med AWD är väldigt populära som beg. Superb, Q5, A6, V70, V60, XC60, XC70 med AWD går snabbt och dyrt, kolla KVD.. detsamma gäller familjebussar som Sharan.
Tycker också de är högt prissatta som beg.
För inte så länge sen gick en A6 Allroad med trailerpaket (10900), metallic (10600) och nån mer grej för 11500 över nybilspris med sportpaket (som bilen hade) +4500 inropsavgift, fast bilen var 8 månader, 1400 mil och saknade insynsskydd till bagaget (5000?) samt hade några smärre anmärkningar.

Folk är galan efter och överbetalar AWD, SUV:ar, Allroad/XC och familjebussar.

Men det kommer de att göra om 2-4 år också så jag skulle försöka hitta en billig ny, helst MY15, och använda den ordentligt i 3-4 år och sen sälja den på blocket eller via kvd, garantibil etc. Blir nog en minst lika bra affär som att springa till en Volvo-åf och köpa en 2-3 år gammal XC60 Summum/R-Design nu...
En ny bil har ju ändå nya däck, är nyservad etc. En med 6-8000 mil i hallen kommer de närmaste tre åren att genomgå bromsbyte (12000?), stor service, en extra omgång nya däck, den saknar vagnskada etc.
PH
Användarvisningsbild
av Xioz
#886043
Jo exakt!

Var inne på rejmes o såg en d5 rdesign med mkt utrustning. 12a med 6000mil 350 000kr

Lastpaket 11000
Driver support 170000
D5 awd 389000
Multimedia 4500
Rdesign 51000
Momentum 15000

Kanske missat nått på bilen men ca 500000kr för den i nypris.

Efter 3år borde den kosta runt 250000kr. Ca 100000kr för mkt ?!?
Med de galna priserna så börjar man fundera guld i avgasystemet!

MattemTiken blir enkel. Blir en ny! Ska ta o fråga begagnat försäljaren hur de ka ha sådana rövarpriser.
av perhall
#886053
Då snackar vi ändå listpriser på ny och det har dels tillkommit ny utrustning, dels finns attraktiva paket. Dessutom går det ofta att pruta mer på nytt än på beggat.
Sen är det ju inte säkert att man skulle ha köpt all den utrustningen om man köpt en ny eller ens vill ha den.
PS, soltak, 4C och annat vill en del gärna ha men kvittar för andra.
Kostar R verkligen 51000 utöver Momentum?
PH
Användarvisningsbild
av Xioz
#886057
perhall skrev:Då snackar vi ändå listpriser på ny och det har dels tillkommit ny utrustning, dels finns attraktiva paket. Dessutom går det ofta att pruta mer på nytt än på beggat.
Sen är det ju inte säkert att man skulle ha köpt all den utrustningen om man köpt en ny eller ens vill ha den.
PS, soltak, 4C och annat vill en del gärna ha men kvittar för andra.
Kostar R verkligen 51000 utöver Momentum?
PH

R-DESIGNPAKET 51.000:-
Utrustning utöver Momentum
Aluminiumhjul Cratus 8x18" med däck
235/60 R18
Unik R-designklädsel i läder med sportstolar
fram, två kulörer finns
Backspegelkåpor, R-Design
Dekor R-Design under främre strålkastare
samt i nedre luftintag ( dimljusen utgår )
Färganpassad nederdel
Grill med R-Design logotyp och ram i Silk
metal
Skidplate bakre, R-Design,
Tröskeldekor R-Design
Sportchassi med mer direkt styrväxel
Unika dubbla synliga slutrör
Dekorinlägg R-Design i aluminium
Kombiinstrument med blå mätartavlor och
kronometerringar "Watch Dials"
Läderklädd sportratt med R-Designlogo
Sportpedaler R-Design
Textilmattor R-Design
Växelspaksknopp och damask, R-Design

Helt sjukt pris igentligen, man få "mest" skönthets saker.
Sen har nya XC60 förändrats en hel del med intriör/extriör från MY11B till MY 15. Därför kan jag inte förstå prissättningen alls!
av Lövet
#886076
Vänta här nu, visst ingår Momentum redan i R-designpaketet?

Åtminstone på tidigare årg&arin[…]

Byta stereo...

Hej, har en s40 2004, med orginal cd samt kassett[…]

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Trevlig bil! Kul ändå att hyfsat lä[…]

Varför slå i en så svindyr olja[…]