Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av LeifA
Jag har Vida 2012D i datorn som funkar perfekt men tänkte köpa en dice också, blir det bra om jag köper en Dice 2012D och bara kopplar in?
av Droopy
Man ska vara medveten om att det är lite av ett lotteri då man handlar en Dice clone för 800pix, man får inet begära för mycket, alla cloner är samma "skit" mer el mindre, du har nog bara haft otur och fått en defekt enhet.

Det fins hundratals som säljer dessa på ebay, alibaba, aliexpress osv så det är nog bara till att göra ett nytt försök.
av Andreasace
stoffe9301 skrev:Hej, jag har en Volvo v70 2011 som jag hade funderat att köpa VIDA/DICE till från aliexpress, har även en win 7 dator som jag tänkt använda det till.
Innan köpte jag denna: http://www.aliexpress.com/item/Super-Qu ... 69147.html

Vilket visade sig vara värsta dyngan, funkade inte alls.
Någon som har testat och kan tipsa om en som funkar?
Den du länkade ska fungera bra.
Vad var det som inte fungerade?
Användarvisningsbild
av stoffe9301
Andreasace skrev:
stoffe9301 skrev:Hej, jag har en Volvo v70 2011 som jag hade funderat att köpa VIDA/DICE till från aliexpress, har även en win 7 dator som jag tänkt använda det till.

VIDA gick endast att installera på Win7 Professional och inget annat, sen så kunde VIDA inte hitta DICE hårdvaran när man väl hade installerat det, sedan så var ju supporten från säljaren lika med ingenting...
Användarvisningsbild
av wissel
stoffe9301 skrev:
Andreasace skrev:

VIDA gick endast att installera på Win7 Professional och inget annat, sen så kunde VIDA inte hitta DICE hårdvaran när man väl hade installerat det, sedan så var ju supporten från säljaren lika med ingenting...
Den lär ju vara lättsåld iaf. ! Skulle gärna prova att installera den i en nyinstallerad XP3 utan säkerhetsnedladdningarna, sedan stänga
av nätet på den o installera Vida o Dice !!!! Funkar inte det så är nästa alternativ Win 7 prof. samma där utan de senaste säkerhetsnedladdningarna.
Har fått för mig att vissa av dessa filer från Microsoft däckar såväl Vida som Dice !?
av Andreasace
stoffe9301 skrev:
Om det var vida 2013 så kan du installera på Xp pro, Vista Pro/ultimate och Win 7 Pro/Ultimate.

När du kopplar in dicen i bilen, får du grönt ljus på Firmware?
När du har grönt ljus och kopplar in Dice i datorn, indikerar ens datorn att den blir ansluten?
Användarvisningsbild
av stoffe9301
Andreasace skrev:
stoffe9301 skrev:
Om det var vida 2013 så kan du installera på Xp pro, Vista Pro/ultimate och Win 7 Pro/Ultimate.

När du kopplar in dicen i bilen, får du grönt ljus på Firmware?
När du har grönt ljus och kopplar in Dice i datorn, indikerar ens datorn att den blir ansluten?
Jojo det vet jag o den lyser grönt, men det är så här det ser ut för mig i VIDA sen:
Bild

Dvs "kommunikationsverktygs"-rutan visar inget
Användarvisningsbild
av wissel
Har du koll på om Databasen snurrat igång ?
Jag ser ingen Ikon nere till höger om detta ?
Den brukar hamna mellan högtalarsymbolen o Nätverkssymbolen.....
Användarvisningsbild
av stoffe9301
wissel skrev:Har du koll på om Databasen snurrat igång ?
Jag ser ingen Ikon nere till höger om detta ?
Den brukar hamna mellan högtalarsymbolen o Nätverkssymbolen.....
Jodå den är på autostart, har bara gömt aktivitetsfält.
  • 1
  • 132
  • 133
  • 134
  • 135
  • 136
  • 241

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]

blev ju riktigt bra där! dom gläns[…]

Monterade till slut MOST blåtands modulen me[…]

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]