Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Automatväxelväljaren i kristall ska väl bara finnas i T8 Hybrid eller i toppversionen eller som tillval. Den vanliga automatväxellspaken tycker jag liknar den som är i 740.
av Linqid
simonhalmstad skrev:Automatväxelväljaren i kristall ska väl bara finnas i T8 Hybrid eller i toppversionen eller som tillval. Den vanliga automatväxellspaken tycker jag liknar den som är i 740.
Som jag skrev i inlägget ovan ditt; enligt hemsidan ska den enbart erbjudas till T8. Som standard eller tillval framgår inte till hundra procent.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Det blir nog väldigt få bilar med automatväxelväljare i kristall precis som att det finns väldigt få S80 Executive!
av Linqid
simonhalmstad skrev:Det blir nog väldigt få bilar med automatväxelväljare i kristall precis som att det finns väldigt få S80 Executive!
Varför? På hemsidan står följande ang kristallspaken:

"Varje XC90 Twin Engine får ett unikt konstverk. (...) Som den snabbaste, renaste och mest innovativa bilen i sitt slag passar det bra att Twin Engine får en juvel."

"Ett av Twin Engines kännetecken..."

Av texten att döma låter det helt klart som att den blir standard, men marknadsföringen hänger ju inte alltid med verkligheten när det väl är dags.. Oavsett vilket, blir den standard lär den knappast bli ovanlig (åtminstone inte globalt sett) då T8 lär vara en av bästsäljarna på flera marknader. Kina, USA m.fl.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Detta blir en liten parantes, men jag är sjukt sugen på en ny XC90 T8. Nu har jag dock haft förmånen att få köra Tesla Model S ett tag och måste säga att jag är heeelt såld på en sån! :oops:

Kanske låter konstigt att dom två skulle konkurrera, men det är inte helt fel ändå. Båda är stora, bekväma bilar. Teslan tar också 7 personer, även om två åker bakåtvända isåfall. De extra två platserna behöver jag dock inte i nuläget. Den Teslan jag fokuserar på är Model S 85. Grundpris 717 000. Med rätt utrustning hamnar den på ca 800, utan rabatt. Frågan är om XC90in kommer matcha det priset? :)

Jag blev så jäkla imponerad av att kunna åka hur bekvämt som helst (luftfjädring och 21" hjul) och dessutom helt ljudlöst. Så fort man trycker på gaspedalen är det som att bli sparkad i ryggen och accelerationen är inget annat än otrolig. Räckvidd med min körning är ca 35-40 mil, med 80% laddning. Eftersom man bör undvika att köra på 100% laddning (extended range) för mycket då det tär på batteriet. För en tekniknörd är den gigantiska skärmen ett stort plus med! :mrgreen:

Jag tror att nya XC90 måste vara helt fantastisk och nyskapande, annars finns det ett annat och mer miljövänligt alternativ ett klick bort bara :wink:
Användarvisningsbild
av joel80
Åh.. jag dreglar också efter en Tesla... speciellt nu när dom börjat bygga snabb-laddstationer i Sverige så man kan köra rejäla långresor utan att behöva stanna speciellt länge och ladda mellan etapperna. Men tyvärr är prislappen mer än det dubbla av vad jag skulle kunna klara av på en leasingbil tror jag..
Får köpa några trisslottet...
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Har sett på lite pressbilder om man kollar noga på bilderna så ser man att Volvo har gjort om loggan frågan är om Volvotexten fortfarande ska vara i blått. Stolarna invändigt liknar väldigt mycket V40 stolarna tycker jag, och knapparna för belysningen i taket ser likadana ut som på V40. :)
Användarvisningsbild
av V9097
simonhalmstad skrev:Har sett på lite pressbilder om man kollar noga på bilderna så ser man att Volvo har gjort om loggan frågan är om Volvotexten fortfarande ska vara i blått. Stolarna invändigt liknar väldigt mycket V40 stolarna tycker jag, och knapparna för belysningen i taket ser likadana ut som på V40. :)
Jag tycker det ser ut som blått har ersatts med svart. Även själva järnmärket har en något förändrad form
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Ser lite skumt ut i början men man vänjer nog sig! :D
av Petzzon
Ser onekligen fram emot att få mer info om bilen, om den inte blir allt för dyr ligger den bra till som nästa bil.
Om den får en bra dragvikt givetvis, hamnar den som nuvarande XC90 är den körd för oss med större husvagnar.
Hur som är resan till Paris och bilsalongen bokad i oktober, skall bli spännande att se den live.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 13
Tysta sommardäck V90

Glöm inte bort er egen hörselkurva n&aum[…]

Luftkudde domkraft

Är det sån här du menar? https://[…]

Sedan börjar den "bluddra" och k[…]