- lör 02 aug 2014, 09:03
#885217
Vad jag har läst mig till så är labyrint föredraget. Ska tydligen flöda lite bättre. Spelar knappast någon roll på en orginalturbo med steg 1-2 chip dock :roll:
Vilket som är vanligast beror på turbo och bilmodell. 15g i 850 T5or brukar vara konade dock. I x70 vetetusan faktiskt, tror fjutturbon i LTT är konad och 16T på T5orna är labyrint, men båda varianterna förekommer.
Nåja, det är inte så mycket att bry sig om sålänge man inte bygger en helt ny motor med massa hästar, fast gör man det så har man säkert koll på det hela iaf så
Förresten, hur brukar en dålig dump visa sig? Tappa laddtryck eller inte släppa laddet ordentligt?
Nexus skrev:Finns det någon fördel med den ena mot den andra?
Vad jag har läst mig till så är labyrint föredraget. Ska tydligen flöda lite bättre. Spelar knappast någon roll på en orginalturbo med steg 1-2 chip dock :roll:
Vilket som är vanligast beror på turbo och bilmodell. 15g i 850 T5or brukar vara konade dock. I x70 vetetusan faktiskt, tror fjutturbon i LTT är konad och 16T på T5orna är labyrint, men båda varianterna förekommer.
Nåja, det är inte så mycket att bry sig om sålänge man inte bygger en helt ny motor med massa hästar, fast gör man det så har man säkert koll på det hela iaf så

Förresten, hur brukar en dålig dump visa sig? Tappa laddtryck eller inte släppa laddet ordentligt?