Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Gjorde något riktigt dumt, jag provkörde en xc60 och är förälskad :)
Tyst, underbar komfort, säker och snygg. Jag måste ha en men får nöja mig med en beg.
Jag kan betala typ 200 000 och lite..När jag tittar runt så kan jag väl hitta årmodell 09-11 för dom pengarna
och de flesta har gått 11-14 000 mil...
Jag ber helt enkelt er experter om lite hjälp, är det någon modell man bör undvika eller som ni verkligen rekommenderar?
Vågar man köpa en diesel xc som gått 11-14000 mil?

Janne
Vid det miltalet är bilen bara lagom inkörd. Inget att oroa sig för.
Haha, känner igen det där men idag händer det inte längre men då jag var 26 och provkörde en 850 -94a och kom ifrån 740 var det kört, 3v senare köpte jag min första 850 som jag hade i min ägo i 9år och var utan tvekan den bästa bilen jag äg och förmodliegn kommer att äga. Idag går det inet att ha en bil i 10år, man blir ruinerad på skräpet :-)) det blir billigare att byta vart 3år.
Köpte en XC60 Drive för snart 2 år sedan och har inte ångrat mig en sekund. Kom nyss hem efter en bilsemester som blev drygt 320 mil.

Den hade gått 11000 nått om jag inte minns fel och nyligen slog den om till 14000. Bytte ett framhjulslager före semestern och alla remmar varav Volvo stod för en utav två, den dyrare med spännare. De bytte också nått relaterat till dieselvärmaren på nån förlängd garanti första gången vi servade den.

Sjukt skön bil, iofs utan 4wd men den går å andra sidan ganska snålt, mätte upp den till 0,62 på Norska vägar med takbox.

Slå till och njut av livet!!
Service Subaru XV

varför inte bara maila haynes och fråga[…]

utbytesintervaller

Mejlade modell och regnr till volvo-support-se@vo[…]

HVO 100

och varför kör ni ens på HVO 100?

Tankade upp båda bilarna och köpte lite[…]