- fre 01 aug 2014, 09:48
#884947
Gårdö
Jag måste säga att din repration och fina beskrivning nog kommer många här till hjälp.
Tackar för du skrivit ner den.
Skulle jag få detta problem på min skulle jag inte tveka att testa din repration.
Har det fungerat med trasiga gummin som inte alls håller i axeln. Kan det inte bli sämre av ett försök att repa gummi lagringarna som håller lagren tycker jag.
En sak till vad jag förstått är det väldigt lite kraft som förs över till bakhjulen i hög fart endast i låg fart vad jag förstått som större kraft kan komma över till bakhjulen. Eftersom man måste sladda los framhjulen först innan rejält med kraft går över till bakhjulen.
Men jag vill inte säga att det jag skriver nu är rätt. Men tycker det är kul att höra att Gårdsö fått det att fungera. Samt jag har svårt att tro att några större krafter går över till bakhjulen i hög fart speciellt på en visco bil. Som gör det mer farligt än det var från början med trasiga lagergummin.
Kan nämna.
Har kört Mercedes sprinter med dåliga lager i kardan. Tjitt vad det skaka. Vi körde den i 2 år med dåliga lager och trots enorma vibrationer höll det ihop. Till slut orka bilen inte gå fortare än 90 km/h på full gas. Men kardan gick inte av ändå. Sedan blev det 16.000kr för ny kardan. Besiktningen gick den oxå igenom utan anmärkning med kardan som var kronslut. ( OT. Helt sjukt på en 2007 med inte ens 10000 mil på mätaren ska en kardan ta slut, för att vid 12000 vara helt slut)
Om man inte känner för en ny axel eller repa den.
Vill jag tipsa om Svea bil i Stockholm som bygger kardanaxlar efter hur man vill ha dom. Skulle även gissa att dom kan dela en sån här axel och byta lager i den. Samt balansera upp den igen. Nu vill jag inte säga att det är en bilig lösning men ett sätt att modifiera om axeln för att i framtiden få den så det går att byta lager på den.
Har låtit dom bygga en axel till mig till en jänkarbil vart super kvalité på den. Inte en vibration.
Jag måste säga att din repration och fina beskrivning nog kommer många här till hjälp.
Tackar för du skrivit ner den.
Skulle jag få detta problem på min skulle jag inte tveka att testa din repration.
Har det fungerat med trasiga gummin som inte alls håller i axeln. Kan det inte bli sämre av ett försök att repa gummi lagringarna som håller lagren tycker jag.
En sak till vad jag förstått är det väldigt lite kraft som förs över till bakhjulen i hög fart endast i låg fart vad jag förstått som större kraft kan komma över till bakhjulen. Eftersom man måste sladda los framhjulen först innan rejält med kraft går över till bakhjulen.
Men jag vill inte säga att det jag skriver nu är rätt. Men tycker det är kul att höra att Gårdsö fått det att fungera. Samt jag har svårt att tro att några större krafter går över till bakhjulen i hög fart speciellt på en visco bil. Som gör det mer farligt än det var från början med trasiga lagergummin.
Kan nämna.
Har kört Mercedes sprinter med dåliga lager i kardan. Tjitt vad det skaka. Vi körde den i 2 år med dåliga lager och trots enorma vibrationer höll det ihop. Till slut orka bilen inte gå fortare än 90 km/h på full gas. Men kardan gick inte av ändå. Sedan blev det 16.000kr för ny kardan. Besiktningen gick den oxå igenom utan anmärkning med kardan som var kronslut. ( OT. Helt sjukt på en 2007 med inte ens 10000 mil på mätaren ska en kardan ta slut, för att vid 12000 vara helt slut)
Om man inte känner för en ny axel eller repa den.
Vill jag tipsa om Svea bil i Stockholm som bygger kardanaxlar efter hur man vill ha dom. Skulle även gissa att dom kan dela en sån här axel och byta lager i den. Samt balansera upp den igen. Nu vill jag inte säga att det är en bilig lösning men ett sätt att modifiera om axeln för att i framtiden få den så det går att byta lager på den.
Har låtit dom bygga en axel till mig till en jänkarbil vart super kvalité på den. Inte en vibration.