Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av chrillo
Grymt tips! Tack för det. Blev väldigt besviken när min V70 MY11 hade bluetooth för telefonsamtal, men inte för musik-streaming. Denna skall inhandlas imorgon!
Användarvisningsbild
av Taxen47
Vi som har bluetooth till telefon så den funkar genom stereon,kopplas inte den ifrån då om man väljer denna pryl inkopplad?
Går väl bara att ha en inkopplad i taget?
av Jimpen89
Nej det går att ha två inkopplad samtidigt. I alla fall på Android. Går att välja bilen som "telefonljud" och den där bluetooth-pucken som "medialjud". Detta gör du i bluetooth-inställningarna på telefonen
av ztaffans
Går det få ut telefonljudet i högtalarna via Kjell&co-grejen? Har nämligen inte bluetooth i bilen och det händer att jag använder aux-ingången med sladd när jag pratar i telefon. Nödlösning - jag vet, men det funkar om jag pratar riktigt högt (eftersom telefonen sitter i hållare på instrumentbrädan).
av oldtimersmc
emwkat skrev:Tips köp denna på Kjell&co
http://www.kjell.com/sortiment/telefoni ... are-p94775
Fungera klockrent även när den laddas via USB.
Vad har du för bil?
Användarvisningsbild
av Snacksalig
ztaffans skrev:Går det få ut telefonljudet i högtalarna via Kjell&co-grejen? Har nämligen inte bluetooth i bilen och det händer att jag använder aux-ingången med sladd när jag pratar i telefon. Nödlösning - jag vet, men det funkar om jag pratar riktigt högt (eftersom telefonen sitter i hållare på instrumentbrädan).
Nej.
Jag tror att den slår ifrån mikrofonen på telefonen om man låter den tro att bluetooth ska ta hand om telefonsamtal.
När bluetooth hanterar bara musik, så slår den ju ifrån bluetoothljudet, när det kommer ett samtal.
Då finns det bättre grejer, som också innehåller en mikrofon, för nån femhundring.

Jag har f.ö. haft denna lilla mojäng i tre år. Den är bra, men man måste aktivt para ihop med telefonen varje gång den ska användas.
I alla fall måste jag göra det.
Annars är ljudet bra och funktionaliteten skaplig.
av ztaffans
Jimpen89 skrev:Denna har jag och kan inte annat än att rekommendera den http://www.netonnet.se/art/telefon/mobi ... bile=false
Hur upplever du att den fungerar just som telefon hands free. Omdömena på netonnet verkar ju inte så bra justnär det gäller mikrofonen eftersom den tar upp alldeles för mycket bakgrundsljud.
Jag gillar ju konceptet och enkelheten men den måste ju funka skapligt iallafall, annars är det inte stor idé.
Det kanske finns andra här på forumet som har erfarenhet från någon annan modell som funkar bra.
Ringde till Volvo och hörde vad en sådan här kostade inkl montering och det skulle hamna på ungefär 7000:- :-O) .
http://www.volvocars.com/se/sales-servi ... rface.aspx
Den fungerar säkert jättebra men är väldigt ovärd iallafall för mig.

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]

Finns ju inte så många frihetsgrader v[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]