Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

johan skrev:
"Ska du också byta rören"

Nej inte ännu. Jag har en 940 -92:a så jag bör ju kunna köra ett år till :D
Var bara allmänt intresserad, för Volvo brukar ju alltid kunna ta fram rätta delar på reg nr.
Men som "flipper" säger här ovan så är det kanske inte så.
Och det fick ju du erfara också tyvärr.

Om någon annan behöver veta fabrikatet på styrväxeln så ser jag på bilder jag har på de bägge styrväxlarna att ZF har ett kylflänsliknande rutmönster på utsidan, men det har inte cam.

Såg du johan om fabrikatet stod på styrväxeln?

//tuxedo
Skulle vara mycket tacksam om någon kunde skicka en bild på hur dessa två bultar ser ut på styrväxeln som man lossar ett par cm.
Är lite osäker nämligen...
Tror jag har hittat dessa två... vi får se! :)
Har lite problem att hitta rätt. Får lägga mig under och leta.

Edit: Var ju inte sådär jätteuppenbart var dom satt. Läste att man kunde ta dom ovanifrån, och det kan man ju om man vet vart dom sitter. La mig under och hittade dom tillslut. Nu ska röret bort och sen ned till Bilia för att beställa ett nytt. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Har hittat dom nu. Ska jag dra ur hela bulten? Hur får jag tillbaka växeln sen? Domkraft?
Behöver lite rådgivning. Fick bort muttrarna utan större problem.
Nu har jag ett problem. Bilen står pallad, och det är i princip omöjligt att få bort bulten.
Sätta domkraft någonstans? Vart isåfall? Eller hur kan jag klämma ut bultarna från styrväxeln?
Fick loss hela styrväxeln till slut. Båda rören är bortplockade.
Hittade ett minihål i det långa röret. Ska till Bilia idag för att hämta ett nytt.
Bensinpriser v2

Sedan kriget bröt ut har oljepriserna ö[…]

Kanske läge att testa att byta själva &q[…]

Är BMS nollat så bilen vet att batterie[…]

Batterifråga?

Kan konstatera att jo köp nytt batteri p&arin[…]