Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Volvo21
Hej! Har precis eller ja.. Inte precis införskaffat mig en 745'a. Ljuset verkar inte fungera som det ska. När jag startar bilen så går halvljuset på när jag har ''swtichen'' på 0'an, när jag drar den till pos så lyser det inte, och inte heller ifall jag drar den till själva lampknappen. Jag är då tvungen att hålla inne helljuset pga detta. Dålig information men Vad skulle det kunna vara? Lamp switchen?
Kollade med polarens bil, Switchen funkade. Själva blinkers / ljusspaken funkar, och så. Sen tittade vi på hans relä. Där det sitter. Jag hade inte ens en port där. OCh här inget relä slå om heller för den delen. Står verkligen still i skallen på mig..

Relä till Helljuset är det markerat med ett ''K''?
Det sitter ett relä "K" som "styr" strömmen till hel och halvljusomkopplaren och sedan (på vissa modeller) ett relä till helljuset. När du har vredet i "0" läge är det "det automatiska halvljuset" som "går igång". I p-ljusläge ska det vara avstängt. Kolla på http://www.jagrullar.se/forum/images/fa ... cering.jpg
så set det ut i dom flesta 740. Antalet relä varierar ju med utrustning. Kolla säkringar.

Mvh
Lennart

Om du inte har felkoder och när är ä[…]

Mjo, förståeligt.. inte så kul oc[…]

Volvo xc 60 R design 2010

Jag undrar hur ni har monterat ledramp på […]

Val av motorolja

Intressant, den dyrare dunken står det bara […]