Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Qualia skrev:Skulle vilja byta de själv, krävs tyvärr för mycket resurser och tid på grund av jobbet,och många Volvo verkstäder har semester,
Fick en tid idag, återkommer med jobb och pris när allt blir klart..
Troligen kommer all belägg att bytas ut.
1800 låter väldigt billigt...
Vad tar de för bakklotsarna? Mer än 2000? Det är 4000/timman, det tar ca 15 minuter... bromsarna kostar under 1 000 bak.
PH
av Qualia
Hela kalaset gick på 2500kr på en Volvo XC60 2011. De byte bägge back, tog ca 30min. Fick låne bil under tiden de byte, åkte i väg och åt lunch,
tycker priset helt ok om man jämför med de andra aktualiserad Volvo verkstäder..
bromsarna bytes hos bilteknik i Lidingö , rekommenderas varmt till alla som bor i Stockholm med Volvo.

nästa service blir det inte hos bilia, när man såg hur mycket han har missat mer än tre punkter..
Tyckte det är för jävligt när de gör så.. Vi ska inte gå in på djupa detaljer, då blir man bara sur....

Trevligt sommar alla :-)-) :-)-)
av perhall
Tyvärr går ju mekar på provision, de vet att de får sämre utvärdering om de slarvar men verkstan och meken tjänar ju både mer pengar tyvärr. De flesta märker ju inget. En snabb mek jobbar in 3 ggr mer än en långsam som tumregel.
PH
Användarvisningsbild
av MartinS
Cirka 2000kr för hyrbilen och 30min jobb, bra timdebitering. Klossarna till kund var runt 880kr vill jah minnas, kanske en,femhundring in för verkstaden?
av perhall
Det kan stämma. Konstigt nog så är "marknadspris" eller endast en liten rabatt (10%) vanligt inom bilhandeln, dvs. bilförsäljningen får betala fullt pris (eller nästan) för rep och samma för delar i nästa led. Ologiskt.
PH
av Qualia
visst är det bra timlön, vad har man för alternativ när bromsen plötsligt tar slut..
Hade jag vänt till de större Volvo verkstäderna lär priset skjuta ännu mer..
Ringde runt till många verkstäder, deras tidigast tid var nästa vecka, samt många hade Semester stängt.
Skulle ju bli ännu dyrare om jag åkte en vecka till..
Användarvisningsbild
av Perra83
Kollade på min V60 D4 2013 med adaptiv farthållare rullar 4800 mil. Inga jätte mängder kvar av beläggen bak. Räcker nog till nästa år men mer är det inte. Fram är det lite bättre.

Kommer att byta själv när det är dags.

Varför slå i en så svindyr olja i[…]

Service Subaru XV

Det är också en tanke.... Vi får […]

Blev 15mm bak, blev kaxig och köpte 20mm till[…]

Är det någon som kan beskriva exakt var[…]