Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mrt5
Det kanske det kan bli framöver. Tyvärr är jag för jävla dålig på att dokumentera, vilket jag ska bli bättre på.
Lucif3r skrev:
mrt5 skrev:Jag drar den långa historian kort :D Håller på och bygger på min Toyota Mr2 med 850 t5 motor i. Har byggd en ny subframe med i princip en 850 framvagn bak och en framvagn med lite ford saker. Forden har 4/108 och då är det "enkelt" att byta till 4/108 även bak :D . Har inte tänkt på bromsskivor än, men det lär bli ford.

Aha, det låter ju skoj :) Lägg upp projektet i garage-delen på forumet :P Även om det är "fel" bil så är det ju iaf rätt motor! :mrgreen:
av mrt5
andreasw skrev:Här har dom också billiga lager.

http://www.bildelaronline24.se/volvo/85 ... /hjullager

Beställde för någon vecka sedan därifrån, väldigt billigt! 85kr frakt för att få det hem till dörren :)

Verkar vara för bra för att vara sant, frågan är varför det finns så många olika varianter. Det som gör mig lite orolig är om det skiljer på splinsen mellan t5/diesel och glt tom 93. Å andra sidan kostar 600 för båda + frakt får man väl chansa. Vilken ska man välja som har störst sannolikhet att passa?

Jag hade testat med en annan WG-klocka. Kan hä[…]

Okej! Är hjullagret kass brukar det föra[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]