Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

s6025t skrev:Ja det kan ju vara så att bilen är byggd på Summum men vissa saker byts ut när det blir R-design du har t.ex inte Summum läderklädsel i din bil utan R-design stolar/klädsel
Jo vill minnas att det var så, alla T6 har väl el-stol och blanka rails t.ex.
Petzzon skrev:Är det inte så att alla T6 R-design har Summum i grunden till skillnad från övriga motoralternativ som baseras på Momentum?
Detta är lång utöver vad jag kan. Men nu känner jag mig inte lurad. Fick ett bild han tagit av säljaren med typskylten. Där står det tydlig SUMMUM.
R-Design verkar det ju som ni som är uppmärksamma redan noterat.

Tack för alla bra svar.

Nu tillbaka till min fråga :-), vad ingår i Summun 2011 på en XC60, det lär jag väl upptäcka när jag får hem den :-)
Jo det är nog förklaringen. T6 R-design = Summum R-design, precis som MY11 2,5FT R-Design = Momentum R-Design
(medan t ex S60 T4 MY12 kan ha kinetic R-design..)

T6 är inte alls ett dåligt köp! Skulle faktiskt säga att det är bästa köpet gällande XC60. Att Volvo tog bort den 09 var för att det var en intensiv debatt om förbrukning då och Volvo låg väldigt högt. MY11 är dessutom 8-9 % snålare och lite starkare än MY09.

I Tyskland vet jag att man kunde få både 3,2 och T6 med Kinetic, momentum och Summum som xC60 och som nån sa här, helt annat paketinnehåll. Silver rails 590 EUR och skinn ej std i Momentum. En del utländska Summum har ej xenon.

Jag tror f ö att alla 60-bilar my11 med xenon har adaptiva xenon...
PH
perhall skrev:Jo det är nog förklaringen. T6 R-design = Summum R-design, precis som MY11 2,5FT R-Design = Momentum R-Design
(medan t ex S60 T4 MY12 kan ha kinetic R-design..)

T6 är inte alls ett dåligt köp! Skulle faktiskt säga att det är bästa köpet gällande XC60. Att Volvo tog bort den 09 var för att det var en intensiv debatt om förbrukning då och Volvo låg väldigt högt. MY11 är dessutom 8-9 % snålare och lite starkare än MY09.

I Tyskland vet jag att man kunde få både 3,2 och T6 med Kinetic, momentum och Summum som xC60 och som nån sa här, helt annat paketinnehåll. Silver rails 590 EUR och skinn ej std i Momentum. En del utländska Summum har ej xenon.

Jag tror f ö att alla 60-bilar my11 med xenon har adaptiva xenon...
PH
Då hoppas jag at jag blir nöjd då. Längtar som den nu.
Fin bil - väcker helt annat habegär än de sura dieslarna!

Lycka till!
Arese
Ang. Ev. Polestaroptimering.
Åk till en Volvoverkstad så kan dom kolla direkt i deras dator efter gamla arbetsordrar, optimeringen skall finnas med där.
Min V60 som jag skulle "polstara" visade sig vara det, men inte reg.bes.
När dom kollade i gamla arbetsordrar så stod det Polestaroptimering och även reg.bes. , men det var den inte.
Så dom tog in den gratis och reggade den och så fick jag även dekalpaketet som plåster på såren.
Grattis till en fin bil, jag är toknöjd med min xc60 T6 Awd som jag haft i tre år nu.

Hojta till om du har några funderingar.

/Martin

ps. Precis som de andra säger är T6 my11 och frammåt alltid både r-design och summum om de är svensksålda.
Det var ju nån krockad electric silver XC60 T6 299 000 uppe här för ett tag sen, det var en låtsas-Summum, för den hade halogen-lampor.. det vill man ju inte ha på en XC60 och fr a inte på en T6... bra ställe att reda ut saker på här. Kände dock att det var lugnt när det stod svensksåld i regpapperen.
PH
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Finns ingen vettig anledning att tanka E5 / 98 f&o[…]

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]

D4 VEA dricker olja

Nu är allt klart för att lyfta i motorn […]