Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

tjena.. ny här på forumet och tänkte bara dela med mig utav mitt bygge av baslåda i reservhjulsbaljan på min v70n -02

det börja med att baslådan INTE fick stå i bagaget för frugan så där ska barnvagn och dylikt få plats..

sprang och köpte lite MDF skivor och satt igång med byggandet

det blev en 12" bas med märke kenwood

lådan ligger på cirka 40 liter minus det basen tar upp

20140728_150411.jpg
20140728_150411.jpg (1.41 MiB) Visad 618 gånger
20140728_150402.jpg
20140728_150402.jpg (1.28 MiB) Visad 626 gånger
såhär blev resultatet och jag blev nöjd likaså frugan ;)..
jonathantoft skrev:men funderar på att fixa ett hål och se om det låter bättre..
Luckan går väl att haka av, så det kanske är enklast att börja med det och se hur stor skillnad det gör, så du inte har ett hål i luckan i onödan.
Schmoyoho skrev:
jonathantoft skrev:men funderar på att fixa ett hål och se om det låter bättre..
Luckan går väl att haka av, så det kanske är enklast att börja med det och se hur stor skillnad det gör, så du inte har ett hål i luckan i onödan.

smaaaaaaaaart ;).. ska testa imorgon..
Nexus skrev:Hade det inte bara varit enklare köpa original? http://www.blocket.se/orebro/Orginal_ba ... ?ca=12&w=3
Fast de kanske inte låter så bra??
för det första så är det alltid roligare att bygga eget :).. och för det andra så spelar orginalet inget bra.. eller det låter ju inte dåligt men personligen tycker jag den egenbyggda leverar mera :)
Lucif3r skrev:Äh, det är väl inget kul och köpa allt färdigt?

Hur har du isolerat baljan? För inte spelar den väl mot plåten?
nej inte mot plåten :)

skivan som steget och basen sitter på jag byggde en fyrkantig låda under den som rymmer cirka 40 liter minus det basen tar upp :)
230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har

Motorbyte Volvo 240

Jag har gjort ett ""hittepå" […]

Fel centerhögtalare?

Felbyggda Volvo är inte så ovanligt , b[…]

Kan ta bild sen när jag kommer hem. Känn[…]