Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Skulle iväg till göteborg härom dagen men bilen dog på motorvägen efter cirka 8 mil.Problemen började med att jag satt i tändingsläge med full blås på ac och stereo på.Har slutsteg kopplat och även en usb till min iphone så hade mkt saker på som drog ström.Hade bilen på tändningsläge i några min.

Sen när jag starta bilen så larmade bilen med meddelandet låg spänning.Ignorera meddelandet och körde vidare mot gbg då de slockna efter cirka 4 mil.Sen kom de upp igen och de var då problemen började.
Ac la av även stereo,alla mätare och även fel meddelande el system serv erfodras kom upp.Till slut så la motorn också av efter 2 min.

Batterie dioden lyser svart vilket innebär att batteriet behöver laddas.Kan bara starta bilen med start hjälp och då kommer batterie lampan upp nere t höger.Bilen dör så fort jag tar bort de extra batteriet som hjälper bilen att starta.Generatorn låter konstigt när jag får igång bilen och även när den stängs av.

Bytte batteri i april detta år,bytte även startmotor för cirka 2 månader sen.
Allt tyder på att det är fel på generatorn men tänkte om de var ngn här som hade haft samma problem som mig?

Om ni tittar från början till 3 min av filmen så är de precis dessa problem jag har med min bil när den ska starta nu.
Senast redigerad av 1 Pulverboi, redigerad totalt 0 gånger.
av llesrof
Hej. Om du skriver en rubrik som avslöjar vad du har för problem så blir det lättare att hjälpa dig. Det blir enklare för alla då. Nu fick jag gissa mig till vad du ville och jag gissade fel. Eftersom jag inte sett ditt namn tidigare så tänkte jag att du nog var ny här och ville ge dig detta tips i all välmening :D
Problem återuppstod igen.När jag skulle t jobbet idag larma bilen om låg kylarvätska nivå,Sen när jag skulle hemifrån jobbet så fyllde jag på kylarvätska och skulle starta bilen så starta den ej men larmet om låg kylarvätska nivå var borta.

Kan även tillägga att nu larmade de att de var fel på bromsarna.Får igång alla varningslampor osv men när jag ska starta motorn så funkar de ej!
av rid54
På vilket sätt startvägrar bilen? (alltså den dras runt men tänder inte, den dras inte runt typ det bara kllickar, den dras runt för sakta och kan inte tända). Batterispänning vid startförsök? Glapp i tändlåset? Om det är en automat - glapp i växelväljarkontakten?
Serviceintervall Volvo v60 2013

Hej, Är det någon med tillgång[…]

Byta drivrem V90 D4 AWD 2017

Behöver byta drivremmen på min v90. Ant[…]

Volvo xc70 2011 svårstartad

Ok! Men tar inte batteriet stryk av det? Men jag s[…]

Hej Tack för hjälp. uppskattas verkligen[…]