Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

S70 -98. Motorelektroniklampan tändes igår. Besiktning på tisdag. Kommer SBP att ha synpunkter på lampan? Eller finns det någon åldersgräns som de följer?
Var in på Volvoverkstaden idag för utläsning av koder. Manicken trasig, så jag vet inte orsaken till lampan heller.

(AC:n har börjat krångla i ungefär samma veva. Kan det finnas ett samband där..?)
Rudolfroffe skrev:S70 -98. Motorelektroniklampan tändes igår. Besiktning på tisdag. Kommer SBP att ha synpunkter på lampan? Eller finns det någon åldersgräns som de följer?
Var in på Volvoverkstaden idag för utläsning av koder. Manicken trasig, så jag vet inte orsaken till lampan heller.

(AC:n har börjat krångla i ungefär samma veva. Kan det finnas ett samband där..?)
Kolla så elfläkten till kylaren funkar, den kyler även kondensorn till ac:n
Kena skrev:
Rudolfroffe skrev:S70 -98. Motorelektroniklampan tändes igår. Besiktning på tisdag. Kommer SBP att ha synpunkter på lampan? Eller finns det någon åldersgräns som de följer?

Kolla så elfläkten till kylaren funkar, den kyler även kondensorn till ac:n
Elfläkten sparkar igång med jämna mellanrum. Ofta nu i denna hetta.
andreasw skrev:Ja dom kommer nog anmärka på det. Tror det har med avgasrening att göra?
..hmm, jag var rädd för det. Får försöka finna en fungerande kodläsare snabbt då. Någon i Gävle som läser detta och kan hjälpa till?
Lysande avgasreningslampa/motorlampa/etc ger ingen anmärkning på bilar före årsmodell 2002 (bensin). Däremot finns det ju andra goda skäl att ta reda på varför den lyser.

EDIT: "Fordonsår" är nog rätta ordet, inte årsmodell.
Senast redigerad av 1 NilsO, redigerad totalt 0 gånger.
NilsO skrev:Lysande avgasreningslampa/motorlampa/etc ger ingen anmärkning på bilar före årsmodell 2002 (bensin). Däremot finns det ju andra goda skäl att ta reda på varför den lyser.
Hörde det av någon på jobbet, detta med -02. OK, bra, då fixar sig besiktningen.
Jag kommer naturligtvis att kolla felkoder, och åtgärda.
NilsO skrev:Lysande avgasreningslampa/motorlampa/etc ger ingen anmärkning på bilar före årsmodell 2002 (bensin). Däremot finns det ju andra goda skäl att ta reda på varför den lyser.

EDIT: "Fordonsår" är nog rätta ordet, inte årsmodell.

Jasså? På min -97á fick jag ombesiktning då motorlampan började lysa inne i besiktningshallen.
Lucif3r skrev:Ja, man får nedslag på både motorlampa och miljölampa(och ABS/TRACS), oavsett årsmodell. -02 och frammåt så kollar dom även felkoder, det är den enda skillnaden.

Övriga lampor brukar dom inte bry sig i (generator, batteri, spolvätska osv)
OK. Nu löste sig allt detta med avlyft batteripol kvällen innan, och lampan förblev släckt. Sedan kan man ju undra varför den sparkade igång i första läget..?

Funderar på en c70 som hobbybil, vill I s&ar[…]

Ja nä jag kanske tänker fel.. Å[…]

OM RYSSEN KOMMER

Ja det har ju aldrig tidigare hänt att Trump […]

Byta AUX In i Volvo S60 2009

Tjenare. Har nyss köpt en S60 -09 2.4. Har […]