Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Scania
Varför inte köpa en RIKTIG dator, som fungerar och är användarvänlig? Apple Macintosh...för dom som har sett ljuset... :-))))) (:-)
av Daddan
Behöver man en dator om man ser ljuset? ;)
Ser man ljuset om man har äppeldator? :shock:
av matzen10
Daddan skrev:Ser man ljuset om man har äppeldator? :shock:
:lol: :lol:

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av Scania
Being a Mac user is like being a Navy SEAL: a small, elite group of
people with access to the most sophisticated technology in the world, on
whom everyone calls on to get the really tough jobs done quickly and
efficiently 8)
av Daddan
Trots att äpplet inte faller så långt från trädet har jag ALDRIG kopplat någon äppleanvändare med marinsoldater. Snarare tvärt om :D

PS. Åker inte USA:s navy seals bara på en massa onödiga Bush uppdrag? De har varit riktigt snabba och effektiva i Irak. DS.
Användarvisningsbild
av Scania
När ni väljer bil visar ni att ni har god teknisk insikt. Väljer Volvo bl. a. för att den är tekniskt välutvecklad och har bra komfort. Därför kör ni inte Skoda.

Men när det kommer till datorer så är det tydligen Skoda-varianten som gäller...

In a world without walls and fences,
who needs windows and gates :wink:
Användarvisningsbild
av Brainy
Ptja, det handlar väl snarare om att välja ibm före ett lågbudgetmärke, inte pc & mac.

Själv anser jag inte att jag får fullgott utbyte av mac, därför använder jag pc.

/Anders
Användarvisningsbild
av Scania
Men dom nya Macintosh har ju Intel-processor. Installera både Windows och Mac OS och få ut det bästa av båda världarna. Om man nu är i den tron att man MÅSTE ha PC...

Jag jobbar själv sen många år tillbaka dagligen med både Mac och PC. Ju mer jag använder PC, desto mer värdesätter jag Mac-en.

(Dett är ju lika roligt som att diskutera Volvo kontra SAAB. Och lika dömt att leda någon vart) :D
Användarvisningsbild
av Brainy
Scania skrev:Men dom nya Macintosh har ju Intel-processor. Installera både Windows och Mac OS och få ut det bästa av båda världarna. Om man nu är i den tron att man MÅSTE ha PC...

Jag jobbar själv sen många år tillbaka dagligen med både Mac och PC. Ju mer jag använder PC, desto mer värdesätter jag Mac-en.

(Dett är ju lika roligt som att diskutera Volvo kontra SAAB. Och lika dömt att leda någon vart) :D
Fullt medveten om att det går, ändå så är jag inte intresserad :)

Och visst är det som att diskutera volvo och saab snarare än volvo och skoda :wink:

/Anders
av Gud
Scania skrev:Being a Mac user is like being a Redneck: a small, group of people with access to the most sophisticated technology in the world, on
whom everyone calls on to get the really tough jobs done quickly and
efficiently 8)
Sorry men jag var tvungen.

Btw köpte jag en bärbar HP NX9420 C2D 1.83 1GB/100 DVDRW ATI X1600 17#XPH +1GB MINNE
Core 2 Duo 1.83 GHz, Radeon X1600-grafik och 17"-skärm

Pris 7 996,00 kr exkl. moms http://www.dustin.se

Specifikationer
Processortyp Intel Core 2 Duo T5600 2 MB cache
Intel Centrino Duo
Chipset Intel Mobile 945PM Express
Processorhastighet 1.83 GHz
Minnestyp DDR II SDRAM - 667MHz - PC2-5300
Minne som ingår 1 GB + 1 GB (levereras omonterat)
Maximalt minne 4 GB
Minnnesplatser (Lediga) 2(1)
Hårddiskstorlek 100 GB
Hårddisktyp Serial-ATA
Skärmstorlek 17.0 tum WSXGA+ BrightView
Maximal skärmupplösning 1680 x 1050 bp
Skärmtyp Högblank
Grafik (Grafikminne) ATI Mobility Radeon X1600 256MB
Floppy Nej
CD/DVD/CDRW DVD±RW (+R dubbla lager)
Modulplats Nej
Antal Seriella portar Nej
Antal Parallella portar Nej
Antal USB portar 4 st
Antal Firewire portar 1 st
Antal Infraröda portar Nej
Antal VGA portar 1 x VGA
Antal PC-Card-portar 1 x PC-Card typ I/II
SD-Kortplats Ja, läser Digital-, MultiMediaCard-, Memory Stick-, Stick Pro- eller Stick Duo-, Smart Media- och SD-minneskort
TV-utgång Ja, S-video
Ljud Ja
Modem Ja
Bluetooth Ja, version 2.0
Nätverk 10/100/1000 Mbps & WLAN 802.11a/b/g
Dockningsmöjlighet Ja
Drifttid batteri upp till 4 timmar
Operativsystem Microsoft Windows XP Home Edition Svensk
Pekdon Pekplatta
Dimensioner (BxDxH) 393 x 275 x 33 mm
Vikt 3.4 kg
Garanti 1 år hämtservice
Mjukvara Adobe Acrobat Reader, Intervideo WinDVD, HP Quick Launch Button Software, Microsoft Windows Media Player 10, HP Mobile Print Driver, HP Wireless Assistant, Norton Internet Security (60 dagars prenumeration)

Jag köpte den på dustin och jag är superduppernöjd, kanske inte det absolut vassaste men nästan med 17tum skärm osv men priset var ju perfekt.

Visst senaste bärbara Äppeldatorn har ju nästan samma prestanda med den kostar ju 18,000sek till och det är ju en vis skillnad.
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]