Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DooZeR
Hejsan!

Nu är de så att jag har bytt alla bromsar på bilen, belägg, skiva mm. Men efter ett bra tag (2-3 månader) så har jag märkt att de har börjat gnissla en hel del om man "fisbromsar" men bromsar jag till så låter det inget så.
Men skulle jag rulla på dragläget framåt och ska stanna bilen och då bromsar lugnt, så låter de som att de klappar till från dom? Precis som att beläggen är för små så dom hoppar till rätta eller va man ska säga. Gör jag samma sak fast backar sakta och bromsar mjukt så klappar de till igen. Ibland är de högre klappningar och ibland mindre. Men skulle jag däremot köra framåt och bromsa så jag stannar mjukt, och gör samma sak igen så klappar de inte?? :s Blir galen på detta problem! -.- Besiktade ju bilen med efter dom va bytta och fick toppen resultat och den bromsar jättebra men detta klappandet........ Någon som har förslag på va de kan vara?? :s Och vad jag tycker de låter som så kommer de från framvagnen detta klappande ljud
Användarvisningsbild
av DooZeR
Adamp skrev:Har du satt på fjäder klämman på bromsoket som går under ok och bälleg hållaren? Jag har också gnissel på min bil med Biltema bälleg ska bytta snart till Mekonomen Original bälleg så jag hoppas det för tyst på min iallafall. klämman syns på denna bilden och ska sitta på samma sätt http://www1.garaget.org/gallery/images/ ... 58a3fe.jpg
Ja men den ska sitta! Ska ta och kolla imorgon om tiden finns!:) men kan den ha något med att de klappar till vid mjuka inbromsningar? :p
Användarvisningsbild
av Nexus
kolla så "pinnarna" i bakre oken inte glappar. Jag köpte en mont sats på biltema bak och de pinnarna glapp så de rör sig lite i yttre hålen och då klappar det till om klossarna bak när man bromsar. Klossarna sitter fast som de ska men kosmetiskt störande ljud
Användarvisningsbild
av DooZeR
Nexus skrev:kolla så "pinnarna" i bakre oken inte glappar. Jag köpte en mont sats på biltema bak och de pinnarna glapp så de rör sig lite i yttre hålen och då klappar det till om klossarna bak när man bromsar. Klossarna sitter fast som de ska men kosmetiskt störande ljud
När du säger "pinnarna" menar du då de ljusa på bilden som Adamp länkade? Ja de är störande och folk kollar ibland till på en för de xD Men du nämner bak med, lika dant på fram då som ja tycker ljudet kommer ifrån?:)
Användarvisningsbild
av Nexus
Kan vara bläcken på inre klossens fästanordning som trycks in i kolven på bromsoket som behöver bändas ut lite. Hade det felet på systers audi och den klappra som fan om hela framvagnen för minsta hål man körde i. Jag gissa ju på framvagns glapp då det är en A6 men hitta tillslut att det bara var klossen som låg "löst" och väsnades :-(O)

Kolla oljenivån i lådan, ta av vä[…]

Nästa elbil från Volvo?

Från vad jag har sett så ser paneler p[…]

Generator Pv 444

Om du byter kol i generatorn måste man i reg[…]

Står i garaget och letar varför jag int[…]