...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
tottish85 skrev:
Perc skrev:
tottish85 skrev:Tummen upp på det! BildBild
Du vet väl att ingen annan ser dina specialsmilies, varifrån dom nu kommer?
Haha nej men nu vet jag det!
Dom finns inbäddade i tapatalk så förmodligen ses dom bara av andra tapatalk-användare :)
Bild

Jag gör :)
grillchips skrev:
Brainy skrev:
Jag gör :)
Inte jag. :(

Bild
Emoji är en app man kan ladda ner för iPhone så den "bakas" in i alla formulärinmatningar. Har inte mottagaren detta så syns det inte heller eller att det visas konstiga tecken istället :)
Tillbaka till väggrensdiskussionen - håller jag gällande hastighetsbestämmelser t ex 90-väg med väggren och det är rak och fin väg med bra väder och någon kommer ifatt mig och vill om. Då lägger jag mig försiktigt i väggrenen. Har inte bakomvarande bil påbörjat körningen inom 5 sek blinkar jag ut igen. That´s it.
Användarvisningsbild
av vetten
Irriterar mej på alla MC-förare som envisas med att köra med helljuset på hela dagarna, visst dom kanske syns lite bättre men det är jävligt irriterande både att möta dom och få dom bakom sej. Enligt svensk lag får man inte köra med bländande belysning som kan störa övrig trafik någonsin.

Sen en sak till om MC-förare när jag ändå är igång. Varför måste man ösa på så in i he..vete inom tätbebyggt område, ja inte alla men många, livsfarligt!!!
Jag bryr mej inte om dom ligger på fullt på typ motorvägar och liknande bara dom tar hänsyn till att andra trafikanter
har en möjlighet att hinna upptäcka dom och att helljuset är på har ingen betydelse om jag kör i 100 och dom kommer i 200 dom kommer alldeles för snabbt. Den här sommaren har jag vid flera tillfällen nästan fått en mc i sidan pga att dom kommer i allt för hög fart när jag ska korsa landsvägen (det är 70 där) när jag kommer från min lilla väg hemifrån, tur att jag fortfarande har hyfsad reaktion och nej jag är ingen mc- hatare eftersom jag tidigare kört mc i minst 30 år men lagt av nu då jag känner mina begränsningar :-O)
@vetten Har skrivit det här förr här och tycker inte man ser en mc-förare bättre, tvärtom blir det bara svårare att se bedöma avståndet till dem samt vilken hastighet de håller. Själv kör jag nästan alltid på mina helljus och bländar tillbaka om man möter en mc-förare med helljus, detta såvida jag kan undvika att blända andra medtrafikanter. Vill inte bli bländad för att de inte köpt sig en varselväst eller skyddskläder med någon spännande färg på så att de blir lättare att se. Har med kört mc i många år men inte med helljus på dagtid :)
Användarvisningsbild
av Mabuse
Micce1980 skrev:Men varför ska "gubben i gubbkeps" framför på en 2-1 väg hålla 80 km/h där det är en fil på en 100 km/h väg och när det blir tvåfiligt öka till 100 km/h och sedan fortsätta med detta beteendet hela 2-1 vägen så man aldrig kan köra om lagligt.
Gubben i gubbkeps kanske gör så för att han är förbannad på jubelidioter som ligger för nära bakom hela tiden, då det ändå inte går att köra om. Vad fan har då rövslickare uppe i arslet att göra? :-(O) De kommer ju absolut inte fortare fram genom att göra så. Ligger de för nära så bromsar i alla fall jag lite till.
Mabuse skrev:
Micce1980 skrev:Men varför ska "gubben i gubbkeps" framför på en 2-1 väg hålla 80 km/h där det är en fil på en 100 km/h väg och när det blir tvåfiligt öka till 100 km/h och sedan fortsätta med detta beteendet hela 2-1 vägen så man aldrig kan köra om lagligt.
Gubben i gubbkeps kanske gör så för att han är förbannad på jubelidioter som ligger för nära bakom hela tiden, då det ändå inte går att köra om. Vad fan har då rövslickare uppe i arslet att göra? :-(O) De kommer ju absolut inte fortare fram genom att göra så. Ligger de för nära så bromsar i alla fall jag lite till.
Varför skulle man ligga i 80 kmh, vid 1-filigt för att man är trött på att bli upphunnen?!?
Det framgår tydligt att Micce kör lagligt. Håll upp hastigheten jämt och fint, så slipper man rövslickare. Själv bryr jag mig inte ett dugg om dem, utan släpper bara kvickast möjligt förbi dem.

Beteendet att ligga i mittfältet på 3- eller 4-filig motorväg, blir jag dock galen på.
...eller folk som vid blixtlåskörning inte väntar tills filerna går ihop utan 400 m tidigare ska knö sig in i kön, och då hindrar och kanske tom tutar på alla och envar, som helt korrekt vill nyttja allt tillgängligt vägutrymme...
Vid blixtlåskörning försöker jag som vill ansluta dyka in där det finns tydligt utrymme vare sig det är 400m innan filerna går ihop eller ej. eftersom det verkar vara knappt hälften som nyttjar denna princip så tar jag hellre första bästa lucka än att köra fram tills filen tar slut och det tar tvärnit för att ingen vill släppa in mig. Så det finns ju fler sidor av myntet helt enkelt.
Enligt alla undersökningar som gjorts, så löper blixtlåset smidigare om man nyttjar hela det tillgängliga vägutrymmet.
Min upplevelse är att man Alltid blir insläppt, förutom just av de som tidigt tryckt sig in och sedan hävdar sin plats.
  • 1
  • 189
  • 190
  • 191
  • 192
  • 193
  • 553
Tysta sommardäck V90

Glöm inte bort er egen hörselkurva n&aum[…]

Luftkudde domkraft

Är det sån här du menar? https://[…]

Sedan börjar den "bluddra" och k[…]