NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

För övrigt har du väl ett AUX- uttag i facket mellan sätena där man kan ha cd skivor? lägg musiken på en MP3 spelare och koppla in den. Tror det är standard på alla v50, har det på min -08 iaf. den med den lilla luckan som är närmast baksätet då i botten där.
Användarvisningsbild
av P210
Som sagt ovan, en dataskiva med mp3:or fungerar inte men vet inte vad du testar med, men om det är musikskiva;

Har du prövat alla inställningar i brännarprogrammet, testa bränn en musikskiva i de olika formaten, ISO 9660, Joliet och UDF.
När jag bytte bil för ett tag sedan var jag tvungen att byta standard, de gamla skivorna fungerade inte i den nya spelaren, men brände jag med Joliet standarden fungerade de!
Mp3-funktionen kom väl med facelift vill jag minnas, dvs 2008 och fram.
Såg att du har High Performance, då bör du ha AUX-uttag som tidigare nämnts.

Något du också kan testa, som var på tapeten back in the days iallafall var att testa ett annat märke på cdskivan. Med gamla hederliga stereos där du kunde plocka bort fronten var det inte alltid ALLA brända skivor fungerade, men hittade man ett märke som funkade så var det bara att fortsätta med det. Vissa noname-skivor funkade i vissa stereos medan TDK inte funkade alls i vissa och så vidare.

Men viktigast av allt, något som inte framgår: har det överhuvudtaget fungerat någon gång med brända skivor i din bilstereo? Volvo är inte alltid snabbast med den senaste tekniken och det är möjligt att lasern isåfall inte klarar att läsa brända skivor helt enkelt.
Brända fungerar fint i min V50 -06 men jag måste bränna på lägsta hastigheten för att det ska fungera helt felfritt. Hade samma problem och förvisso samma brännare i förra volvon med. Har haft problem med obrända som legat länge i lådan (10 år?) med men köpte nya så gick det igen.
Något aux fanns de då inte i de facket under mittarmstödet. Och har en skiva som är nyligen bränd på x2 hastighet o funkar i de bilar ja provat skivan. De finns ingen kabelmojjs med usb/aux som man kan koppla in?
Om du har AUX så sitter den bakom konsolen... Facket som finns där bakom. Vid passagerarens vänster ben? :)
Den hamnade väl under armstödet sent 2007?
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw