Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av htchd2
Nu har jag fått grönt från försäkringen angående skadan, de väljer att laga hålen på stötfåångaren då biten finns fortfarande kvar sa han på bilmånsson, tror ni det blir bra? för hålet är inte litet direkt, stor som en dragkrok. han sa att de lagar den för att försäkringsbolagen tänket på miljö osv, Nu efter skadebesiktingen (lite sen) kollade jag upp skadan lite nograre, har lite frågor angående skadan, bilen ska lämnas in i mitten av augusti så jag vill kolla om det är nått jag borde påpeka, bifogar lite bilder som jag numrerat för frågor

1: Såg idag att den biten var av stål, vad är detta för bit? ni ser att den är böjd, ska den vara sa eller är det efter skadan

2: var är det för svarta plastbitar under stötfångaren?

http://forumbilder.se/DDECR/20140722-192913

http://forumbilder.se/DDECR/20140722-192907
Användarvisningsbild
av börne
Det är normalt att dom lagar sånt idag, så det är i sig inget konstigt. Det man kan göra innan man visar upp skadan är att fördärva plasten ordentligt... vet att det absolut inte är rätt att göra så, men är den så pass skadad att den inte går att laga får man en beg men hel stötfångare vilket jag föredrar.
av freezingalaskan
".....han sa att de lagar den för att försäkringsbolagen tänket på miljö osv" ????

Den ursäkten skulle jag aldrig godta. I så fall ska inte bilen lagas alls, eller ens byggas. Det börjar gå för långt med miljösnacket om man ska börja halvfuska vid lagningar. Jag beklagar verkligen skadan och hoppas du får en ny eller begagnad stötfångare som börne skriver. Du betalar för din försäkring. Kolla i villkoren om det uppgår att skador kan lagas bristfälligt pga miljöåverkan.

freezingalaskan
av htchd2
Tråkigt att de ska laga, men enligt gubben skulle de bli som helt nytt igen, då de ska lacka hela stötfångaren och den undre delen (spoilern) allt är juh endå plast så d e kanske oki fast de lagar, hur är det med mina två andra frågor, nån som vet?

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]