Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NorskDrive
Noen sommhar erfaring med Mb w/s212 vs vår egen Volvo V\XC 70?

Har selv en My13 Xc70 D4 Aut Polestar, og har lenge trudd at dette var drømmebilen.
Men etter å hatt Landcruiser og V70 Drive i fjor, tenkte jeg at en såpass dyr bil som Xc70 ville dekke begge de to forrigående bilene.

Men jeg vet ikke.. xc70 er ikke noen billig bil i Norge. En tilsvarende ny Xc70 i korge med alt det utstyret jeg har koster over 850 000 nok.
Og da forventer jeg at ting fungerer. Sliter med knirk i dashbord, hakkete automatkasse og en motor som bruker olje. Siden 30000 km service utført for 9 mnd siden så har vi etterfyllt olje to ganger, og en tredje gang må til før neste service. Nå har den gått 16000 km siden siste service.

Har hatt inn bilen tre ganger i år, og den skal inn to ganger i August for å se på oljeforbruk og girboks.

Har mest lyst til å selge å kjøpe Mercedes. Er det lurt? Noen med erfaringer? Har hatt en god del MB, men da kun eldre varianter.

Hvordan er en 250 4-matic kontra Xc70?

Må si at Volvoen skuffer meg slik den er nå. Kanskje blir man for bortskjemt med tanke på at de er såpass stille innvendig. Hører det miste liten ulyd istedet.
Har også hatt 11 stk Saab tidligere, og Saab 9-5 var en bedre bygd bil med tanke på vridning i karroseriet osv. Men de har slitt litt med oljeforbruk de også 8)
Användarvisningsbild
av Kriegarn
En så pass ny bil borde Volvo vara intresserad av att ägaren, alltså du, är helnöjd med. Särskilt när du har polestaroptimerat bilen och verkar ha uppföljning och dokumentation på identifierade fel. Som jag ser det borde man ta in och gå igenom bilen helt och hållet utan kostnader och begränsningar för dig. Du bör få lånebil tills allt är åtgärdat. Goodwill brukar det heta hos Volvo i Sverige.
Användarvisningsbild
av Doffen
Er jo virkelig synd at du skal være så plaget med bilen.

Når det skal sies, så har jeg en ca akkurat maken bil av hva du har, men min er ikke trimmet på noen måte.
Og etter 20 000 km, så hadde jeg ennå 1 strek på oljenivå indikatoren over min merket.
Ingen knirk har man i bilen heller lengre, var litt i bakluken ved mye vridning i karosseriet, men det ble fikset på service ved å stramme låsen.

Håper i alle fall Volvo tar dette seriøst å fikser bilen for deg, evt. omleverer den.
Kommer du ingen vei med forhandler så burde du heller gå direkte til Volvo Norge, det har jeg veldig god erfaring med i alle fall. Forhandler blir plutselig veldig med lydhør når de får en telefon fra Volvo Norge.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Jag har aldrig behövt fylla på en droppe olja mellan 3000 mila servicarna på någon av mina D5or.

Det måste vara något allvarligt fel.

Vad sade Åf/Verkstaden om detta?
Användarvisningsbild
av EjS
Jag har en d5 polestar i xc kaross som gått 14000 mil och går hög varv på motorväg 80% av tiden. Den förbrukar inget (som i ingenting) olja!
av NorskDrive
Ja, har jo 5-års garanti så håper de ordner den.
Men det er jo litt nederlag å være stolt eier av en nybil til så mye penger , for så å etterfylle olje hver 8500km..

Håper på komplett motor og girbytte etterhvert.

Ang knirk i dashbord så har jeg helkledd dashbord i skinn. Vet ikke om det er spesielt følsomt for temp svigninger. For nå har det vært 30+ her i midt norge i lang tid, og kombinasjon med kald luft fra ac gjør at det kommer noen knepp fra dashbordet i hvert hull i veien.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Man undrar ju vart all oljan tar vägen i din motor, är det kolvringarna, ventilstyrningarna, turbotätningen som är kass eller läcker oljan ut på utsidan ?

OT:
NorskDrive skrev:En tilsvarende ny Xc70 i korge med alt det utstyret jeg har koster over 850 000 nok.
Og da forventer jeg at ting fungerer. Sliter med knirk i dashbord, hakkete automatkasse og en motor som bruker olje.
Hmmm, bilen kostar ju ca 250.000 Sek att tillverka, att ni i Norge sedan har röstat fram en regering som lägger på 700.000 Sek :-O) (850 Nok ~950 Sek) i skatt (som tull, moms, accis och andra avgifter) gör ju inte att bilen drar mindre olja eller knarrar mindre i instrumentbrädan) :mrgreen:

Sorry, kunde inte låta bil, hoppas det löser sig i augusti när du ska in på verkstad.
av NorskDrive
Ang oljeforbruk så er det ingen ting å se av verken utvendig lekkasje eller f.eks blårøyk fra eksos..

Er jo veldig behagelig bil å kjøre,så liker biltypen veldig godt.
Men det er akkurat den "premium" følelsen som man savner når det oppstår slike ting.

Men ikke sikkert alle andre bilmerker er feilfri de heller?

Som nevnt tidligere så hadde vi bl.a en 2005 Landcruiser gx før vi kjøpte Xc... Var ikke problemfri den heller når den nærmet seg 200000 km 8)

Vi får se etter ferien når Xc skal inn på verksted igjen.
av perhall
Tyvärr har ju Volvo - och alla andra biltillverkare - friskrivit sig från hög oljeförbrukning så de behöver inte göra något.
Annars är det ju helt riktigt att 95% eller mer av alla nya motorer (dvs ej slitna) inte drar nån olja alls...

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]