NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V50special
Det bytet ser ju enkelt ut att fixa själv. En ny kondensor kostar inte många spänn på nätet, men hur vet man att man får en som passar direkt utan att man måste ta fram släggan och kapmaskinen. Det ser ut att finna några olika varianter från olika tillverkare med olika mått och gängor. Sitter det någon etikett på orginaldelen som är enkelt att checka innan beställning? Gasen hinner ju läcka ut i luften pga av läckaget ändå så då passar man på att byta möget innan nästa påfyllning.
av rodi
V50special skrev:Det bytet ser ju enkelt ut att fixa själv. En ny kondensor kostar inte många spänn på nätet, men hur vet man att man får en som passar direkt utan att man måste ta fram släggan och kapmaskinen. Det ser ut att finna några olika varianter från olika tillverkare med olika mått och gängor. Sitter det någon etikett på orginaldelen som är enkelt att checka innan beställning? Gasen hinner ju läcka ut i luften pga av läckaget ändå så då passar man på att byta möget innan nästa påfyllning.
Ring till Bilia så kan de kolla med registreringsnummer. Fråga både artikelnummer och priset så kan du jämföra på nätet.
Användarvisningsbild
av Rydell
Har bilen gått långt? Annars så är ju kondensatorn något volvo tar på Goodwill. Står ganska mycket om det här om man söker. Fick själv den byt på goodwill för 2år sedan. Hej hopp
av V50special
Den har gått > 16000 så någon garanti eller försäkring kan man glömma. En V50 skall man ha till max 12000 mil sen börjar allt som går sönder kosta fläsk, kan man inte skruva själv så blir man ruinerad av alla verkstadsbesök. Det sitter för mycket Fordskitkvalitet under plåten tyvärr.
av timebandit
Då måste jag ha tur med min som precis rullade över 23.000 mil :)
VOC Service

Byte batteri och uppdatering programvara utfö[…]

Nu har jag lyckats hålla igång bilen i[…]

"Limp home mode" ?

Du skriver det en D3 men finns inte ADM på […]

VOLVO 945 B230FD STARTAR EJ

Pekar den mot 4-ans tändkabel var annan g&ar[…]