- sön 20 jul 2014, 22:17
Jag tror att alla biltillverkare förstår vikten och vill ha en stark hemmamarknad. Jag kan bara Volvo men om man ser på kampanjpriserna på BMW, Audi, MB är det ju inte så mycket dyrare än V70/S80 och inom överskådlig tid tror jag att Volvos största bil skall sälja i stor volym i Sverige och vara klart billigare än premiumtyskarna. Kanske blir förta årgången av s90/v90 lite dyrare men sedan blir det enklare versioner och bra kampanjpriser.
Mycket är ju också avhängit valutapriser och just nu är det nackdel Volvo.
VolvoB20 skrev:Du menar att Volvo ska kosta under 377400 kr inklusive moms?simonhalmstad skrev:Det verkar som att Volvo ska gå tillbaka till det kantiga och lite mer funktionella igen, XC90 verkar nästan bli bättre på alla punkter, utrymmet också så jag tror att nya 90-serien kommer vara funktionella bilar precis som dagens större volvo bilar. Nu har Volvo visat att dom kan bygga bilar där dom tagit ut svängarna. Enligt mig är XC70 premium och redan dyr, men dom blir nog inte dyrare än tyskarna det har jag svårt att se.Med Volvo har det ju alltid gått att få en rymlig kombi med +200hk och 450Nm dieselhästkrafter och 4wd, helläder och lullull för 8,5 basbelopp så för mig har valet varit enkelt. Audi, Bmw och Mercedes ligger ju 150000 högre om man inte tar snikmotor o 2wd och halogenlampor.
Nu drar väl även V90 upp i samma priser som bmw, audi och merca om jag har fattat strategien rätt.
Jag tror att alla biltillverkare förstår vikten och vill ha en stark hemmamarknad. Jag kan bara Volvo men om man ser på kampanjpriserna på BMW, Audi, MB är det ju inte så mycket dyrare än V70/S80 och inom överskådlig tid tror jag att Volvos största bil skall sälja i stor volym i Sverige och vara klart billigare än premiumtyskarna. Kanske blir förta årgången av s90/v90 lite dyrare men sedan blir det enklare versioner och bra kampanjpriser.
Mycket är ju också avhängit valutapriser och just nu är det nackdel Volvo.

- By Tub72