Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jaxelsson
Att göra ett försök och polera med maskin verkar inte hjälpa antar jag om det är själva plasten som är dålig. Kan några strykningar med medel för plast (typ concept vista) göra att det ser ngt bättre ut? :roll:
Användarvisningsbild
av adrian_vg
camaro69 skrev:Detta är ett känt fel sedan många år.
Volvo bytte ut listerna som goodwill ett tag. Men dom slutade med detta för något år sedan.
På en del bilar blir det t o m stora blåsor i listen.

Bara och köpa nytt, eller lacka dom gamla och hoppas det håller.
Tack!
Såg att listerna var bubbliga innan bilköpet, men brydde mig inte då. Nu är det något irriterande. Trodde det var rost först, men listerna kändes inte metalliska.

Är nya listerna i en bättre plastkvalitet som håller bättre alltså?
Användarvisningsbild
av öläningen
Hej dom nya listerna är av bättre plast men dom är svåra att få tag på volvo nu.jag fick svaret att det var lättare att kolla med en skrot och lacka om dom i bilens färg.har själv bubblor på mina lister håller på att kolla runt på olika skrotar om bättre taklister.
Användarvisningsbild
av öläningen
Hej dom nya listerna är av bättre plast men dom är svåra att få tag på volvo nu.jag fick svaret att det var lättare att kolla med en skrot och lacka om dom i bilens färg.har själv bubblor på mina lister håller på att kolla runt på olika skrotar om bättre taklister.
Användarvisningsbild
av adrian_vg
Låter som en grej som får vara som det är, om man inte snubblar över nåt prisvärt.

Passar listerna universellt mellan årsmodellerna 00-08?
av volvov702002
har svart bil så inte sån nyansskillnad, men dock börjar bubbla under färgen vid nedre delen vid vindrutan, inge störande, men störande med railen när man tvättar bilen, bara i vägen, så funderar på att köpa hela listor o skrota railsen, men smakar det som kostar det, 1500 per sida :cry:

Laddpunkten för pluspol är en järnt[…]

Bilförsäljningen i Norden, Januari m&ari[…]

Urkopplad kabel/rör?

Har inte V50 (bensin) kolkanister och EVAP-ventil […]

Fel av mig, finns ingen bränsletrycksregulato[…]