- sön 20 jul 2014, 12:41
Bilen står för övrigt i varmgarage året runt.
En liten fråga bara, vart kan man få tag på en felkodläsare till ett vettigt pris som är tillförlitlig?
Kena skrev:Ang ac:n blinkar den röda dioden i vindrutan när du startar bilen, isf finns det felkoder att läsa ut.Den röda dioden blinkar inte när jag startar bilen.
xxargs skrev:Kompressorn kan snurra även om det är dåligt med gas i systemet - dvs. så lite gas att det inte ger kyla men ändå tillräckligt med gas för att den skall starta.Kollar jag det redan när jag startat bilen och dragit på fläkten eller bör jag ha varit i gång en stund?
känn på AC-rören som går igenom torpedväggen, både vid låg och hög fläktfart på ventilationen.
blir någon av rören kall (men inte fryskallt) vid låg fart på ventilationen så indikerar det att det finns i allafall lite köldmedie, är det fortfarande kallt även vid hög fläktfart på ventilationen (och det kommer kyla in i kupén) så är det ganska normalnivå i systemet.
om det är kallt i rören men ingen kyld luft in i kupén så kan det vara problem med luftspjällsstyrningen
Bilen står för övrigt i varmgarage året runt.
En liten fråga bara, vart kan man få tag på en felkodläsare till ett vettigt pris som är tillförlitlig?
Volvo V70 GLT -98