Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av TB
Hej Experter,
Har bekymmer med en S80 -00 som inte går att låsa upp.
Bilen har stått ca 2 månader, när jag försökter låsa upp med fjärrkontrollen händer ingenting, använder jag istället nyckeln snurrar den bara fritt runt i låset.
(Bilen står inlåst i garage så det har inte varit något inbrottsförsök som skadat dörrlåset.)
Förmodar att batteriet i bilen har laddat ur, men varför funkar det inte med nyckeln?
Hur kommer jag in i bilen så jag kan ladda batteriet?
/TB
av linnar
Använd nyckeln till bakluckan, fäll ner sätet och kryp in...
Användarvisningsbild
av greeeken
TB skrev:Hej Experter,
Har bekymmer med en S80 -00 som inte går att låsa upp.
Bilen har stått ca 2 månader, när jag försökter låsa upp med fjärrkontrollen händer ingenting, använder jag istället nyckeln snurrar den bara fritt runt i låset.
(Bilen står inlåst i garage så det har inte varit något inbrottsförsök som skadat dörrlåset.)
Förmodar att batteriet i bilen har laddat ur, men varför funkar det inte med nyckeln?
Hur kommer jag in i bilen så jag kan ladda batteriet?
/TB
har du dragkrok?
Då kan man väll koppla in ett batteri där i uttaget?
Användarvisningsbild
av V70N D5 -03
Anledningen att du inte kan låsa upp dörren är att det inte finns något mekanisk lås utan allt är el styrt.

Ett tips jag fick av volvo när min var strömlös var att krypa under bilen och sätta batteriladdaren med plus på generatorn och minus på motorn.
av Kena
Du har inte slut batteri i fjärren?
Användarvisningsbild
av Cimmen
Kena skrev:Du har inte slut batteri i fjärren?
Kanske slut på batteri i själva nyckeln med??!? :lol:

Med så mycket körning skulle jag lä[…]

Byta front, huv o skärmar

Hej! Håller på o renoverar en Amazon -[…]

Nu bränslepriserna har sjunkit så har m[…]

Är det någon som vet vilken BT version […]