...

Moderator: Moderatorer

Han på påfarten borde gasat ännu mer då ;)

Det jag menade är att om man ger tecken för att byta fil på AB så släpper dom in en i snabbfältet, bara man blinkar med blinkersen. Men jag var många gånger tveksam till att gå ut ändå :) miljödieseln är inte så värst snabb ju och när någon kommer i 200 har man inte så mkt chans att inte vara i vägen.
mattish skrev:Han på påfarten borde gasat ännu mer då ;)

Det jag menade är att om man ger tecken för att byta fil på AB så släpper dom in en i snabbfältet, bara man blinkar med blinkersen. Men jag var många gånger tveksam till att gå ut ändå :) miljödieseln är inte så värst snabb ju och när någon kommer i 200 har man inte så mkt chans att inte vara i vägen.
Samspelet på Autobahn samt även italienska autostradan är så mycket bättre än på svenska motorvägar!
Kom precis hem från vår andra tripp ner till fransk/italienska kusten och det här med att blinkar man vid byte av fil i samband med omkörning eller påfart respekteras mer där nere än här uppe.
Fick upp en lite kort film från senaste veckorna.. blivit rätt lugnt körande under semestern, och framför allt inget Stockholmskörande. :)
Lite småsaker som fick komma med också som kanske inte är så mycket att gnälla om.. men jag hade lite material.. :)
Nått misstag från mig också..

[youtube]tzcx3-ssZz0[/youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=tzcx3-ssZz0
Kände att jag lika gärna kan fortsätta mina frågor om min dashcam som jag köpte.
(För er som inte hänger med så köpte jag en likadan som Joel har riktad bakåt).

Jag stör mig lite på att intervallet för motion detection är så kort. Står man still mer än 10sek så slutar den spela in, vilket resulterade i att jag de senaste körningarna slår på record manuellt istället. Hur gör du Joel?
Bra tidsfördriv att kolla på filmerna här. Jag tror Sverige har de sämsta bilförarna. Klart man retar sig på folk som sover i trafiken (inte accelererar ut på motorvägen) eller går in för snävt framför en. Speciellt i dåligt väderoch stänker ner. Jag retar mig på dem som skär en kurva snävt i låg hastighet och de ser inte mötande. De håller skyltad fart men de tror att de är på en motorbana...finns många fler fånerier.
grillchips skrev:Kände att jag lika gärna kan fortsätta mina frågor om min dashcam som jag köpte.
(För er som inte hänger med så köpte jag en likadan som Joel har riktad bakåt).

Jag stör mig lite på att intervallet för motion detection är så kort. Står man still mer än 10sek så slutar den spela in, vilket resulterade i att jag de senaste körningarna slår på record manuellt istället. Hur gör du Joel?
Jag har så den spelar in så fort den får ström.. oavsett om man står stilla eller inte. Alltså inte motion detect.. då spelar den in under tiden man har bilen igång.
torbjorn_75 skrev:
MångaVOLVO skrev:Jag tror Sverige har de sämsta bilförarna.
Hur får du ihop denna tro med det faktum att Sverige är ett av de i särklass säkraste trafikländerna?
Tänkte inte på det?
Jag kollar rätt mycket på ryska dashcam-filmer på Youtube.. och vad jag reagerar på är hur dåliga folk är på att ta sig ur och undvika taskiga situationer. I mina filmer ser man ofta folk gör dumma saker, men rätt ofta är det ändå ganska långt till en krock. Folk anpassar sig till situationen och unviker i ett rätt tidigt läge en farligare situation. I Ryssland verkar det nästan som att vissa vill krocka, bara för att visa på att nån gjort fel.

Så över lag rycker jag ändå det körs bra i Sverige, även om det är ganska lätt att hitta ett antal rötägg i mängden.
  • 1
  • 136
  • 137
  • 138
  • 139
  • 140
  • 356

Behövde byta bakre länkarmsbussning h&ou[…]

@fjohan82 , Kommer du köra 30 000 mil med […]

Visa din semesterbil(d)

Är ute på tur med vagnen, just nu i Nor[…]

Det där är ju absolut godkänt p&ari[…]