Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Mwi skrev:Inga anklagelse mot TS men ibland får man hjälp efter eget uppförande, min fru är trevligare än mig och får oftast bättre service :D
Sant, och det är ju tydligt att interaktionen spelar roll.

Man är på lite dåligt humör och reklamerar något - får lite dålig respons tillbaka - man blir upprörd etc.

Minns en gång när jag skulle flyga till London och blev jättesur för att de inte kunde seata familjen på samma rad. Så här i efterhand var det ju helt onödigt (och pursern sa åt mig att ta det lugnt, "det löser sig" på Vanheden-dialekt) . 2 timmar på egen rad och frugan tog hand om barnen, gjorde ju inte så mycket...
Användarvisningsbild
av Gurra82
Säljare är 99,9% pack! Tyvärr! Säljarna på Liljas i Växjö är precis likadana, man går där, det dräller med säljare men ingen har tid och de är dåliga på sina produkter. Jag kan oxå sälja bil till tjänstebilskunder vart tredje år! Hade det gått att köpa bil över nätet hade jag gladeligen gjort detta.
av Lövet
Gurra82 skrev:Hade det gått att köpa bil över nätet hade jag gladeligen gjort detta.
KVD heter det då :-)-)
av perhall
Gurra82 skrev:Säljare är 99,9% pack! Tyvärr! Säljarna på Liljas i Växjö är precis likadana, man går där, det dräller med säljare men ingen har tid och de är dåliga på sina produkter. Jag kan oxå sälja bil till tjänstebilskunder vart tredje år! Hade det gått att köpa bil över nätet hade jag gladeligen gjort detta.
Åk till Liljas i Kalmar eller Nybro - de är mycket bättre!
av chaffis75
Hörde om en försäljare i min närhet som jobbade i en helt annan bransch, han var långt ifrån en super säljare och fick tyvärr lämna jobbet i den branchen. Efter det fick han jobb som bilförsäljare, han blev rena rama stjärnan där för han var den som var ute i butiken och sålde bilar, chefen var nöjd dock var de gamla säljarna inte alls glada för han tog alla bil äffärer, detta säger väl en hel del tycker jag.

Fredrik
Användarvisningsbild
av Tallberg
Samma illa bemötande fick jag i när jag skulle köpa min V60. Jag var antagligen för ung då i deras ögon för att ha råd med ny bil (27). Inte ens en enda säljare orkade bemöda sig att komma fram till mig. De valde att gå till de äldre kunderna i bilhallen istället. Jag fick nästan be om ursäkt för att jag störde dom och säga, Ursäkta men jag skulle vilja köpa en V60, kan jag få ett offertförslag? Så jag handlade i Kristinehamn istället. Tråkigt att de ser ner på yngre som mindre köpstarka.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Vad är det som är viktigt för att bli bilförsäljare tycker ni? För inte verkar det vara att man tar in fakta om produkten och kan lite om bilen, utrustningspaket, service m.m. Tycker det är stor spridning hur bemödandet är på dom olika Volvoåterförsäljarna, allt från en som nästan låser ute en kund bland beg. bilarna utomhus en lördag precis vid stängning, den kunden hade varit utelåst i 30 minuter där. Hade dom låst ute där över natten vad vader hänt då? Dom har stängel med el eller taggtråd, hade han gått ut över det och larmet hade gått då hade väl kunden åkt dit som tjuv.. Ja jösses kommer inte glömma den dagen på den bilfirman. Sen finns det ju anläggningar med riktigt trevligt bemötande och bra service, och att dom är intresserade.
av LaBrie
Jag skulle aldrig köpa en bil där jag blir dåligt bemött eller av okunniga säljare.
Där jag bor heter Volvo-handlaren Rejmes. I både Finspång och Norrköping är de snorkiga och okunniga.
Därför har jag köpt mina två senaste helt nya bilar (och en ny xc60 på gång nu...) Linköping som ligger långt ifrån där jag bor.
De är ljusår före min Finspångs handlare i kundbemötande.
Alla dessa tre handlare är Rejmes men såååååå olika!

Stödja min lokala handlare för sakens skulle aldrig falla mig in.
av Tjocken
LaBrie skrev:Jag skulle aldrig köpa en bil där jag blir dåligt bemött eller av okunniga säljare.
Där jag bor heter Volvo-handlaren Rejmes. I både Finspång och Norrköping är de snorkiga och okunniga.
Därför har jag köpt mina två senaste helt nya bilar (och en ny xc60 på gång nu...) Linköping som ligger långt ifrån där jag bor.
De är ljusår före min Finspångs handlare i kundbemötande.
Alla dessa tre handlare är Rejmes men såååååå olika!

Stödja min lokala handlare för sakens skulle aldrig falla mig in.

Jag va oxå inne på rejmes i Norrköping när jag va förbi där, jag väntade på min V60 ocean race som va ungefär 2 veckor bort. Då frågade jag om dom hade någon ocean race inne och på skoj bad om en offert bara för att jämföra priser. Men till svar fick jag, nej vi vet ingenting om ocean race ännu. Har inga priser ingenting. Leveranstider då frågade jag? Ja, ungefär 4-5 månader är det vanliga, men ocean race skulle jag tro är lite längre tid på.
Då visste jag som sagt att min va bara ca 2 veckor ifrån att levereras. Och total leveranstid va 2 månader ca. Så dit kommer jag aldrig mera gå.
Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
Det är deprimerande läsning här. Så många bilar som blivit sålda av andra märkeshandlare istället kan jag bara gissa. Jag har haft tre nya BMW sedan 2007 och det har varit gråsten som sjunkit i havet i värde. Varja gång jag bytat bil har det kostat en kvarts mille. Jag ångrar det senaste bytet till en stor 535iAT. Hade jag behållit min 335iAT 2009 hade jag haft nästan alla pengarna till den V60 Summon jag har nu. Desto mer nöjd är jag med denna V60 D4 VEA 2014 8växlade Nissin låda som jag trivs något oerhört med. Har inte saknat 535:an alls. Den var snabbare vid omkörning men inte jätteskillnad. Volvon drar efter 500 mil 0,6 i blandat. Mot BMW 0,85 med ägg under pedalen. Som en sportbil känns chassiet. Rapp i gensvar. Mer vrid än Volvo uppger. Fler hästar också. Komforten är mkt hög. Inga sportstolar här. Bara läder. Det enklare lädret som ingår i summon. Sportstolen har mjukare läder i fyrkanten vid sitskanten. Annars samma läderkvalitet. Det jag egentligen skulle ha sagt var att min säljare Rade i Trelleborg är så trevlig och på ett sätt som känns nära. Kör till detta Bilia då blir ni inte besvikna. 8)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Det är inga 12V sensorer.

Enligt instruktionerna så ska man koppla bor[…]

Lossa dörrhandtag volvo v70 2013

Houdi, lossade handtaget på förarsidan […]

Japp, prick på. Röd, R-design, svart gr[…]